Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

hoe DCC lok programmeren met Mobile Station (opgelost)

Gestart door ErwinLamens zaterdag 06 april 2019, 13:21:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
hoe DCC lok programmeren met Mobile Station (opgelost)
hoi,weer even het digitale noorden kwijt ... een DCC loc van Roco had adres 193 op de treinclub geladen in CS2 via programmeerspoor, lok werkt op programmeerspoor maar rijdt geen meter op de baan gestuurd met Itrain (start;stop, verbinden verbreken gedaan, lok gekozen uit lijst ...)

bij me thuis enkel MS2 krijg lok ook niet handmatig toegevoegd .... lezen CV1 gaat niet ... resetten ook niet ... hoe krijg ik hem weer aan de praat machine is nieuw en 3 maanden uit :)
Re: hoe DCC lok programmeren met Mobile Station en vraag CS2
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: hoe DCC lok programmeren met Mobile Station en vraag CS2
Beste Erwin,

Natuurlijk ken ik het MS2 niet, maar kan het zijn dat bij die DCC uit staat?

Groet, Anne W
Re: hoe DCC lok programmeren met Mobile Station en vraag CS2
Weet niet of je ms2 lange adressen aankan in dcc en staat hij op juiste rijstappen. Meer kan ik niet bedenken.
Re: hoe DCC lok programmeren met Mobile Station en vraag CS2
 @citaat Ik snap de vraag niet. Ik snap ook het probleem niet omdat je het niet zo geweldig omschrijft.

Doe nog eens een poging: wat is het probleem? En over welke lok (artikelnummer) heb je het? Dan weten we ook welke decoder er in zit.
Re: hoe DCC lok programmeren met Mobile Station en vraag CS2
 @citaat Roco loc van 3 maanden oud. Er zal een Zimo decoder inzitten.
Re: hoe DCC lok programmeren met Mobile Station en vraag CS2
 @citaat Ik weet het Wim. En gezien adres 193 zal het wel een Vectron zijn. ;)

Maar ik probeer het denkproces bij de vraagsteller een beetje op gang te krijgen. Helpen kost namelijk ook energie......
Re: hoe DCC lok programmeren met Mobile Station en vraag CS2
Adres zal het probleem niet zijn volgens de gebruiksaanwijzing herkend de MS2 DCC van 1 t/m 9999 de kans is groot dat er problemen met de decoder zijn,met herkenen zou de MS2 de DCC decoder moeten uitlezen.
Re: hoe DCC lok programmeren met Mobile Station en vraag CS2
Hoi Mark decoder moet iets mee zijn als ik de decoder van zusterloc inplug (plux22) en adres 47 manueel erinzet als dcc werkt niet ... ms2 wil lok roco 79942 niet uitlezen zusterloc leest ie wel en andere dcc locs kunnen rijden en zelfs loc lok wordt gelezen dus ... ms2 niet defect moet ergens dieper in de loc zitten ... ook herkennen doet ms2 niet ... en protocol staat juist,  ms2 heeft versie 2.7 als software hardware v 2.0 en mnd v014 2014/5 dateisystem v1.2 spanning 18,5 volt en stroom spoor 0,0 A

Terug naar de handelaar Roco heeft toch een garantie niet ?

Groetjes Erwin
Re: hoe DCC lok programmeren met Mobile Station en vraag CS2
Op producten gekocht in de EU heb je 2 jaar garantie op een paar beperkingen na accu batterijen enz.
Re: hoe DCC lok programmeren met Mobile Station (opgelost)
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: hoe DCC lok programmeren met Mobile Station (opgelost)
Het is een Roco lok, Mark.

Erwin, reset hem gewoon eens. Even in het boekje van de Roco lok lezen hoe dat moet.
Re: hoe DCC lok programmeren met Mobile Station en vraag CS2
Beste Mark,

Even geen fabels of onwaarheden verkondigen maar gewoon de wet eens goed lezen en goed uitleggen Mark:

Citaat van: hmmglaser op zaterdag 13 april 2019, 22:24:42
Op producten gekocht in de EU heb je 2 jaar garantie op een paar beperkingen na accu batterijen enz.

De garantiebepalingen in Nederland zijn anders dan de "rest" van Europa. Ze zijn voor winkeliers zwaarder dan alleen "2 jaar" garantie geven. Ook voor de consument is het na de bekende garantieperiode een probleem om je recht simpel te halen. Lees even de discussie uit een ander draadje: Soldeerstation en garantie

Even deze tekst eruit gevist:
Citaat van: ronaldk op dinsdag 01 januari 2019, 17:36:48
Veel verkopers zeggen dat ze de "Europese" normen aanhouden en dus 2 jaar garantie geven. Dat is dus niet correct. Men moet aan de Nederlandse wet voldoen en een deugdelijk product leveren. Dat is iets anders. En voor spullen die via bedrijven of bedrijfsnaam zijn gekocht zijn de regels weer compleet anders. Dan heb je minder rechten. Het probleem met de Nederlandse wet is dat je als consument behoorlijk stevig in je schoenen moet staan om het een en ander te kunnen regelen. Zie de problemen met mobieltjes. Economische levensduur is daar nu tegenwoordig maar 3 jaar en wat is "normaal" gebruik. Daardoor zie je veel toevallige "waterschades" bij reparatie van niet goed functionerende mobieltjes om onder de "gratis" reparatie uit te komen die nog geen 2 jaar oud zijn. Voor de consument zou het makkelijker zijn om vaste termijnen te hebben. Maar de Nederlandse wet is zwaarder dan de Europese wetgeving. Het moet alleen nog doordringen bij de consumenten.

Dus als je treintjesverkoper (winkelier) tegen jou zegt dat je gemakkelijk 10 jaar je treintje probleemloos moet functioneren dan mag je dat verwachten. Doet je treintje het niet meer na 3 jaar dan zal de winkelier garantie moeten verlenen die omdat hij niet aan de verwachtingen voldoet. Zie ook Consuwijzer: Gekocht maar kapot


@Erwin:

Als je niet verder wil klooien dan gewoon terug naar de winkelier.

Citaat van: ErwinLamens op zaterdag 13 april 2019, 22:09:28
Terug naar de handelaar Roco heeft toch een garantie niet ?

3 maanden oud heb je gewoon garantie. Je hebt recht op een deugdelijk product. (ook al betwijfel ik of het probleem bij het product ligt of dat het een "bedieningsprobleem" is.) Daarnaast als een winkelier je niet wil helpen dan zou het niet beste winkelier zijn. Eventueel met de MS2 erbij zodat  er uitgelegd kan worden wat je doet en hoe je het doet. Dan kan de winkelier ook bekijken of je het verkeert doet met de MS2 of juist met de lok.

Groet Ronald.
Re: hoe DCC lok programmeren met Mobile Station (opgelost)
Erwin,

Jouw lok staat op adres 193 zoals ik het begrijp (?). Dat is een lang adres DCC adres wat niet in CV1 zit maar in CV17 en 18 en wat je aan/uit kunt zetten in CV29.

Gr, Ben.
Re: hoe DCC lok programmeren met Mobile Station (opgelost)
Ben,

Wat jij zegt geldt voor Märklin Dcc decoders. De Roco met zimo decoder programmeer je gewoon het adres in CV 1. 193 in ieder geval wel.
Re: hoe DCC lok programmeren met Mobile Station (opgelost)
 @citaat

Zimo:

Re: hoe DCC lok programmeren met Mobile Station (opgelost)
Kan zijn, bij mij staat deze gewoon op 193, is de 79958 en is met zimo decoder
Re: hoe DCC lok programmeren met Mobile Station (opgelost)
Zie foto  :)
Re: hoe DCC lok programmeren met Mobile Station (opgelost)
 @citaat Maakt niet uit wat je in CV1 zet. Wanneer je lang adres gebruikt wordt CV1 veronachtzaamd.
Re: hoe DCC lok programmeren met Mobile Station (opgelost)
 @citaat  @citaat Handleiding Intellibox:

Re: hoe DCC lok programmeren met Mobile Station (opgelost)
Adres 3 staat iet en resetten zoals Laurent zegt okay maar op programmeerspoor doet ie niets ms2 leest niks... terwijl alle andere loks rijden met hun adres enz...
Re: hoe DCC lok programmeren met Mobile Station (opgelost)
probleem lag aan de sleper blijkbaar ... de machine rijdt weer vrolijk rond  :)
Re: hoe DCC lok programmeren met Mobile Station en vraag CS2
Citaat van: ronaldk op zondag 14 april 2019, 08:00:38
Beste Mark,

Even geen fabels of onwaarheden verkondigen maar gewoon de wet eens goed lezen en goed uitleggen Mark:

Citaat van: hmmglaser op zaterdag 13 april 2019, 22:24:42
Op producten gekocht in de EU heb je 2 jaar garantie op een paar beperkingen na accu batterijen
Citeer
Het blijkt maar weer dat lezen lastig is mijn uitspraak ging over dingen gekocht in de EU dus niet specifiek NL verder ben ik helemaal op de hoogte van het nederlandse garanties stelsel en kan je ook vertellen dat jou verhaal incompleet is tm 2 jaar is er 100% garantie daarna zijn veel factoren van invloed over hoeveel % vergoed word of wat je bij mag betalen.