Tot een paar maanden geleden gebruikte ik eveneens een 36 VA voeding en verder niets; geen boosters dus. Ik had één MS 2, geen vier. Met 10 stilstaande treinen op de baan was het verbruik ongeveer 1 A. Dat kwam door rijtuigverlichting, 10 locdecoders en een heleboel wisseldecoders: al m'n wissels (en 4 ontkoppelrails) zijn digitaal. Voor elke trein die ik dan liet rijden, kwam er zo tussen de 0,1 en 0,2 A bij, een beetje afhankelijk van de trein en van de snelheid. Met zes treinen die met een behoorlijke snelheid reden, ging het bijna altijd nog goed, met de zevende ging het dan over de limiet.
Als ik dit vergelijk met jouw baan, begrijp ik niet goed waarom je maar één trein tegelijk kunt laten rijden. Er is blijkbaar toch iets dat veel stroom inpikt. Misschien is het wel die splitter en die vier MS-sen. Daar kun je achterkomen door de splitter en drie van de MS-sen los te koppelen. Als het met één MS beter gaat, heb je de oorzaak te pakken. En dan zou overstappen op een CS 2 met veel zwaardere voeding een oplossing zijn.
Als je echter met slechts één MS nog steeds maar één trein kunt laten rijden, is er iets anders dat veel stroom trekt, en dat zou ik dan eerst proberen te achterhalen voordat je een CS 2 met een veel zwaardere voeding op de baan aansluit.
CiteerIk ben nieuw op het forum. Ik vraag mij af, of de leden ook weleens bij elkaar op bezoek gaan om elkaars banen te bewonderen of samen een technisch probleem op te lossen.
Zoals Ronald al schreef, gebeurt dat wel eens. Dan is het wel handig als je laat weten waar je woont. Als dat bij mij om de hoek is, wil ik best een keertje langskomen.