Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

CS1 en MS2

Gestart door Vonkenboer woensdag 03 april 2019, 20:07:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CS1 en MS2
Vonkenboer
gast

CS1 en MS2
Hallo spoorders,

Sinds kort weer begonnen met de hobby (buiten de modelbouw) , ik heb een MS2 gekocht en later voor een redelijke prijs nog een CS1. De vraag is nu natuurlijk kun je deze aan elkaar koppelen, voordat ik een paar jaar geleden gestopt was (door omstandigheden) kon ik de MS1 en de CS1 wel aan elkaar koppelen. Ik heb nog een MS1 die bij een partij Marklin rails zat, maar de MS2 heeft meer mogelijkheden.
Hoor graag van jullie wat de mogelijk of onmogelijkheden zijn.

Groeten,
Eddie
Re: CS1 en MS2
Lid sinds: 2010

offline
Re: CS1 en MS2
Nee, die kan je niet je niet aan elkaar koppelen. Een MS2 is alleen met een CS2 en de CS3-varianten te combineren.

Groet Ronald.
Re: CS1 en MS2
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: CS1 en MS2
Ja, volgens een plaatje in google moet het mogelijk zijn.

Echter de ondersteuning van CS1 is komen ter vervallen. Zou toch even doorsparen voor een CS2.

Trouwens heb je de MS2 ( Wit/Grijs ) of de MS3  ( Zwart )

Edit: Sorry, plaatje zag er anders uit. CS1 kun je wel koppelen aan CS3 en alle oude kunnen er ook aan.
Re: CS1 en MS2
Vonkenboer
gast

Re: CS1 en MS2
Hallo Spoorders,

Mijn MS2 is de grijze uitvoering.
Allen alvast bedankt voor de reactie.

Groeten,
Eddie
Re: CS1 en MS2
Vonkenboer
gast

Re: CS1 en MS2
Hallo spoorders,

Het wordt dus sparen voor een CS2.
Dankjewel voor de reacties.

Groeten,
Eddie
Re: CS1 en MS2
Lid sinds: 2019

offline
Re: CS1 en MS2
Je kan wel een CS1 via een speciaal kabeltje aansluiten op een CS2. Dan moet je eerst je CS2 aanzetten en daarna je CS1. De CS1 is dan een extra dubbele rijregelaar.
Re: CS1 en MS2
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: CS1 en MS2
 @citaat
Zal inderdaad wel werken, maar je gaat geen cs 1 kopen als je de cs2 hebt. Mits je deze cadeau krijgt natuurlijk.
Re: CS1 en MS2
Vonkenboer
gast

Re: CS1 en MS2
Hallo,
Deze topic mag worden verwijderd.

Groeten,
Eddie