Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Märklin Sommerneuheiten 2019

Gestart door BW Rheine woensdag 03 april 2019, 19:37:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Gewoon aan een handelaar vragen als die in een openhartige bui is.
Zijn publieke geheimen. Iedereen heeft het ook kunnen zien gebeuren een jaar of wat geleden en niet alleen bij Märklin. Het mag niet, maar de mededinginsautoriteiten hebben andere prioiteiten, staalfusies en zo.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Citaat van: Ben den Hollander op vrijdag 10 mei 2019, 10:25:16
Citaat van: Nmbs1975 op vrijdag 10 mei 2019, 08:53:46

Ja das zogezegd Märklin die aan de handelaars opdraagt maar 10% korting te geven .


Voorbeelden graag of een bron. Hoe kom je er bij?
Door diezelfde handelaar waar ik eerst mijn spullen kocht .
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Ben den Hollander
gast

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
 @citaat En die is nu gestopt met het merk te verkopen of heeft hij slappe knieën? ;)

Ik ken de voorbeelden Henk. En wat mij betreft moet je zo'n merk gewoon niet meer willen vertegenwoordigen. Maar de belangen zijn anders, de kassa moet rinkelen.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Ben den Hollander
gast

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
 @citaat Maar zou het ook zo kunnen zijn dat jouw handelaar eigenlijk wel een beetje blij is met die max. 10% die hij "zogenaamd" mag geven van Marklin.

Wel eens over nagedacht Lucien? ;)
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Citaat van: Ben den Hollander op vrijdag 10 mei 2019, 18:20:59
@citaat Maar zou het ook zo kunnen zijn dat jouw handelaar eigenlijk wel een beetje blij is met die max. 10% die hij "zogenaamd" mag geven van Marklin.

Ik stel voor dat we voor dit soort discussies een ander topic openen. Dit topic gaat ten slotte over de Sommerneuheiten, niet over kortingspercentages ;).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Württembergse K
gast

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Weet iemand waar je kunt zien wanneer de Sommerneuheiten verkrijgbaar zijn?
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Citaat van: Württembergse K op vrijdag 10 mei 2019, 18:47:23
Weet iemand waar je kunt zien wanneer de Sommerneuheiten verkrijgbaar zijn?

De laatste levertermijnenlijst is van april. Deze moet dus nog worden geüpdatet: KLIK.

Ik vind trouwens de nieuwe BR 290 met bijpassende wagens erg mooi. De bewegende machinist en de nieuwe Telex-koppelingen zijn leuke toevoegingen:

http://www.youtube.com/watch?v=7Q9aoGBB4f4


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
 @citaat Eens. Wat mij hier tegenhoud is dat ik al een aantal varianten van dit model in bezit heb. Ik ga voor dat grappige en mooie bovenleidings ?geval? wat Tante in samenwerking met de firma Viesmann gaat brengen.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Hallo,

für nachstehend aufgeführte Märklin-H0-Sommerneuheiten-2019 teile ich den geplanten bzw. voraussichtlichen Liefertermin (LT) ab Werk (soweit bekanntgegeben) mit, wie er übereinstimmend von Online-Händlern genannt wird:
36209 ? LT: 1. Quartal 2020
37068 ? LT: 4. Quartal 2019
39047 ? LT: nicht bekannt
39213 ? LT: 4. Quartal 2019
39243 ? LT: 3. Quartal 2019
39902 ? LT: 3. Quartal 2019
39940 ? LT: nicht bekannt
42790 ? LT: 1. Quartal 2020
42791 ? LT: 1. Quartal 2020
45085 ? LT: 4. Quartal 2019
45088 ? LT: nicht bekannt
46165 ? LT: 3. Quartal 2019
46393 ? LT: 4. Quartal 2019
47101 ? LT: Juni 2019
48063 ? LT: 3. Quartal 2019
48519 ? LT: 3. Quartal 2019
48619 ? LT: 3. Quartal 2019
49969 ? LT: 4. Quartal 2019
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Württembergse K
gast

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Hartstikke bedankt Maikel en BW Rheine.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Citaat van: BW Rheine op zaterdag 11 mei 2019, 07:34:1539940 ? LT: nicht bekannt

Rustig maar afwachten dus...  ;)
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Citaat van: trein-ice3 op donderdag 09 mei 2019, 22:02:32
De 39902, Br 290, ik vind het weatheren met zo´n duidelijk zichtbare spuitnevel niet mooi. Je ziet al die stipjes die in werkelijkheid nooit zo op een lok zitten.
Dan moet je maar eens beter gaan kijken eigenlijk kun je bijna niet verkeerd weatheren omdat alles voorkomt bijna alleen patronen die je maar kunt voorstellen tevens geeft een camera niet weer wat jij in werkelijkheid ziet of hoort.
Verder denk ik dat de prijzen een gentlemens agrement is om het eerste half/jaar geen hoge korting te geven.
Ik heb een tijdje terug de inkoop prijzen gezien van bentink van marklin vollmer enz die is ongeveer de helft van de advies prijs bij groter afname mogelijk nog hogere kortingen stond op de afleverbon ;)
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Het valt me op dat er totaal geen Nederlands nieuws is en ook geen Belgisch nieuws. Vraag me af waarom staat Nederland zo aan de zijlijn bij Marlin en vooral heel belangrijk door wie komt het, ik heb een gekeken in Nederlandse (export) folders door de jaren heen zag in de jaren 80/90 een overvloed aan Nederlandse modellen en vanaf 2000 werd steeds minder met het diepte punt vanaf 2014, hoe komt dit, het is zelfs bijna 7 a 8 jaar geleden dat Marklin een nieuw nederlands product heeft geproduceerd.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Ben den Hollander
gast

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
 @citaat @citaat Misschien bedoelt trein-ice3 dit gespetter?

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Citaat van: flevoland2012 op zaterdag 11 mei 2019, 12:52:43
Het valt me op dat er totaal geen Nederlands nieuws is en ook geen Belgisch nieuws. Vraag me af waarom staat Nederland zo aan de zijlijn bij Marlin en vooral heel belangrijk door wie komt het, ik heb een gekeken in Nederlandse (export) folders door de jaren heen zag in de jaren 80/90 een overvloed aan Nederlandse modellen en vanaf 2000 werd steeds minder met het diepte punt vanaf 2014, hoe komt dit, het is zelfs bijna 7 a 8 jaar geleden dat Marklin een nieuw nederlands product heeft geproduceerd.

We zijn niet groot genoeg voor tante M .😂
Hier in België wacht ik nog steeds op de stoomlocomotief van in de folder van nieuweheden 2018 de groene verf zal op zijn 😂😂😂😂😂
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Ben den Hollander
gast

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Geduld Benny, gaat allemaal goed komen (toch?). :D
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Ja ik en geduld dat gaat niet goed samen  :D
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Ojee een miniatuurtrein bezitter zonder geduld dat is vreemd hoor :?
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Citaat van: Johnnytrein op zondag 12 mei 2019, 08:40:53
Ojee een miniatuurtrein bezitter zonder geduld dat is vreemd hoor :?

Geduld, waarom is dat altijd nodig? ik ben al sinds mijn 6e al met modeltreinen bezig en ben nu bijna 42 en ik heb jaren lang de Nederlandse folders van marklin bewaard en elk jaar stond er wel 3 a 4 Nederlandse modellen in en soms zelfs nieuwe modellen, maar er is al een tijdje een trend bezig dat we nauwelijks nederlandse modellen meer uit komen, waarom dat is weet ik niet en aan wie dat ligt weet ik ook niet, maar in de jaren 80/90 had je als Nederlandse rijder nog iets te kiezen en sinds 2012 is er geen nieuw geproduceerd Nederlands model meer op de markt gekomen en dat is toch raar, Nederland is schijnbaar bij Marklin totaal uit de gratie.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
 @citaat
Zal puur om de verkoopcijfers gaan.
Te kleine markt, geen nieuwe modellen.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
 @citaat @citaat De wereld is sinds de jaren 80/90 wel flink veranderd en op vele gebieden niet ten goede. Sinds Simba Dickie aan het roer staat bij de firma Märklin wordt er alleen nog maar aan winstoptimalisatie gedacht. Op voorraad produceren is grotendeels verdwenen, reserve onderdelen zijn mondjesmaat verkrijgbaar etc. Is de Nederlandse modelspoorder blij met deze ontwikkeling? Ik denk van niet, maar kunnen we iets aan veranderen ? Dat is te betwijfelen zolang er nog steeds voldoende Märklin spul verkocht wordt.
Is er een alternatief ? Je kunt denken aan alternatieve merken (bijvoorbeeld Roco of Piko) of een andere hobby zoeken, maar of dat voldoening biedt ??

Zelf heb ik weinig last van bovenstaande problematiek, ik ben niet gebonden aan alleen Nederlands materieel. Er rijdt bij mij van alles door elkaar, net wat ik mooi vind.

Edit: voor de duidelijkheid het woordje bijvoorbeeld toegevoegd
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Ben den Hollander
gast

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Citaat van: brund55 op zondag 12 mei 2019, 20:12:39

Je kunt denken aan alternatieve merken


ACME, Ade, AHC, AHM, Ajin, Alco, Altaya, Antal, Artitec, AS, Athearn, ATT, Bachmann, Beckh, Bing, BLZ, Bowser, Brawa, BroadwayLtd, Bub, Bubimodel, Buco, C&BTshops, CEMP, Concor, CPMR, CustomBrass, Diapet, DJH, Drusba, E&B Valley, Electrotren, Erga, Favero, Fex-Miniatrain, Fleischmann, Fobbi, Fox Valley, France Trains, Fulgurex, GéGé, Gilbert, Gingerbread, Grotsch, Gutzold, Hachette, Heinzl, Heljan, Heris, Hielscher, Hobbytrain, Hornby Acho, Hruska, Ibertren, INGAP, Inter Mountain, JEP, Jocadis, Jouef, Kasiner Hobbies, Kato, Key, Kitmaster, Klein, Kleinbahn, KTM, Lemaco, Lifelike, Liliput, Lima, Lionel, LS Models, M+F, Makette, Mantua, Martin, McKean, MDC, Mehano, Menzies, Metropolitan, Micro-Metakit, MicroTrains, MMM-RG, Modelprodotti, Monogram, NewRay, NPP, NWSL, Olaerts, OMI (Overland Models), Os.Kar, OVB, Paya, Philotrain, Piko, PMP, Pocher, Primex, Raimo, Rateau, RedCaboose, REE modèles, Revell, RivaRossi, RMA, Roco, Roundhouse, Röwa, Scellebelle, Schicht, Silver Streak, SMCF, SMF, Spectrum, StromBecker, SunsetModels, Suydam, TAB, Tenshodo, TMI, TMN, TrainsRousseau, Tram, Trax, Triang, Trix, Troby, Tyco, VanHobbies, VB, Wabu, Walthers, Westside, Ye Olde Huff N Puff.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
 @citaat En die hebben allemaal Nederlands materieel geproduceerd of produceren dit nog ?
Van Fleischmann en bijv. Gégé (en wellicht nog meerdere merken) hoef je geen nieuw Nederlands materieel meer te verwachten, die zijn gestopt met de H0 productie of opgehouden te bestaan.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Beste Dick,

Voor Simba Dicky heette de man die het voor het zeggen had, Herr Pluta, hij was de curator in de Duitse "uitstel van betaling" van Märklin, wees blij dat de familie "Simba Dicky" nu de eigenaar is, een faillissement had het einde van Märklin betekend........

Jammer, maar de modelspoormarkt is te klein geworden en Märklin is aan de niet-scenery kant net wel de sterkste van het stel en heeft nu een eigenaar die voor hun eigen producten gelukkig dezelfde doelgroep en dus het begrip hebben.

Groet, Anne W
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Beste Anne,

Simba Dickie mag dan Märklin gered hebben, maar of de huidige koers de juiste is valt te betwijfelen. Gouden locs en treinstellen produceren mag dan goed werken voor het image (en op de korte termijn voor de inkomsten), voor de doorsnee modeltreinliefhebber is dit eigenlijk niet interessant. Die wil een betrouwbaar produkt tegen een redelijke prijs. En graag ook een Märklin uitvoering van treinen in zijn eigen land. En dat wordt blijkbaar gemist zoals ondermeer flevoland2012 meldt.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Beste Dick,

Jammer voor je, maar het bedrijfsleven werkt wat anders als de hobbyist, begin eens een modeltreinfabriek, in jouw visie moet er flink geld mee verdiend kunnen worden......

Groet, Anne W
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Citaat van: Anne W op zondag 12 mei 2019, 22:49:52
in jouw visie moet er flink geld mee verdiend kunnen worden......

Waar staat dat dan ?
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Heren,
Ik heb zelf onlangs tot mijn grote schade en schande moeten vaststellen dat de modeltrein wereld helaas veranderd is.
Waar tot voor 10j en meer alles te repareren viel, is dit helaas nu niet meer het geval.
Net zoals bij gsm, tv en noem maar op blijken onze loc's te evolueren naar wegwerpartikelen.
Onderdelen zijn er nog nauwelijks en als je echt gehecht bent aan een soort loc, koop je er maar beter 2 van tegen dat ?
Onze hedendaagse bedrijven worden niet meer geleid door ceo's die zelf met treintjes spelen, maar door commerciële managers wiens taak het is om elk jaar de aandeelhouders een flinke winstbonus te kunnen geven, want anders gaan ze hun centen elders investeren.

Guy
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Nu kwam met de oude aanpak de een na de andere modelspoorfabrikant in problemen natuurlijk of moest zelfs het loodje leggen. Grote voorraden modellen en onderdelen zijn prettig voor de consument, maar erg rendabel is het niet.

En als je verder dan Märklin kijkt, is er nog nooit zoveel en zo gevarieerd Nederlands materieel verschenen. Wie dat nog maar 15 jaar geleden had voorspeld, was voor gek verklaard. Het aan de praat houden van die modellen wordt over weer 15 jaar een hobby apart, denk ik zo.  :D
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Ben den Hollander
gast

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
 @citaat Zo is het.

Niettemin is de roep om bijvoorbeeld Marklin/Trix Koploper 3'tjes veel gehoord. Ik las van Chris bij de buren dat zowel NL winkeliers als ook De Kleine Benelux dit regelmatig bij Marklin aankaarten maar men is kennelijk doof of wil niet horen.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Nu kunnen wel iedere keer in dit soort topics hebben over: weinig aanbod voor NL & BE, de prijzen en de techniek.  Hoe interessant ook, dat vind ik echt en lees dat soort onderwerpen met grote belangstelling, het is  :offtopic: :offtopic: en nog eens :offtopic:

Over de Neuheiten: Zonder meer mooi die Franse stoomloc, maar als dit niet conform de werkelijkheid is...een gemiste kans.
Dat is wel een "vreemde modellenpolitiek" en niet voor het eerst. Juist bij zo'n beroemde trein!

Over de overige H0 modellen in dit Sommerheiten aanbod kun je toch wel zeggen dat het nogal exclusief en prijzig is.

Om uitgerekend in bevrijdingsmaand mei (dat is niet alleen hier maar ook in andere landen!) een duitse oorlogslok en bijbehorende platte wagens met militair materieel uit de nazitijd uit te brengen is wat vreemd maar zal niet tot de burelen in Göppingen zijn doorgedrongen. Toegegeven, dat is een persoonlijke mening en een tikje  :offtopic: :?



Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Ben den Hollander
gast

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
 @citaat  Tja, oproepen niet off-topic te gaan en dan zelf over de nazi tijd beginnen. Man man wat een forum. :D :D
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
 @citaat
Haha, zit hier ook met verbazing mee te lezen. Klagen over Märklin, al dan niet terecht, maar ondertussen wel Märklin als een heilig huisje blijven zien. Want, metalen modellen, betere stroomafname, mfx-decoder, verkorte rijtuigen, hele hoge prijs.
Ik zou zeggen: "Stop er gewoon mee en stap over op een systeem waar je minder afhankelijk bent van Märklin.


Edit Frenkievee: citaat van gehele voorgaande bericht verwijderd.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Met het systeem heeft het niks te maken. De huidige weelde aan modellen naar Nederlands voorbeeld is ook in 3rail verkrijgbaar. Alleen voor wie zich tot Märklin wil beperken, is rijden naar Nederlands voorbeeld lastig.

Alleen het modernste materieel is er vaak niet. Dus als Märklin zich te buiten wil gaan aan één van de nieuwe NSR stoptreinseries, dan graag.  :)
Maar het schijnt dat zelfs een Koploper drietje al teveel gevraagd is.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Hallo

Denk eerder dat we naar de zomer -nieuwigheden nu moeten kijken .
En niet altijd maar over hetzelfde moeten zitten jammeren.
Het is wat het is . En je kan er niks aan veranderen.
En Oja !!!!!
Je mag je mening effen kwijt (TOCH?????)dat er niet veel NS of BE .In de folder staat
Daar doen we toch niks mis mee.
Maar de reacties daarop zijn WEERAL een beetje overdreven .

Groeten Nmbs
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Beste Dick,

Die indruk wek je door te zeggen dat "goud" op de langere termijn geen winstgevende weg is, maar Nederlandse modellen wel, als dat zo is, dan is Märklin dom bezig en ligt er voor jou een weg open.

Groet, Anne W
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
 @citaat Goed lezen wat er staat Anne en niet denken wat er staat:

Citaat van: brund55 op zondag 12 mei 2019, 22:36:09
Beste Anne,

Simba Dickie mag dan Märklin gered hebben, maar of de huidige koers de juiste is valt te betwijfelen. Gouden locs en treinstellen produceren mag dan goed werken voor het image (en op de korte termijn voor de inkomsten), voor de doorsnee modeltreinliefhebber is dit eigenlijk niet interessant. Die wil een betrouwbaar produkt tegen een redelijke prijs. En graag ook een Märklin uitvoering van treinen in zijn eigen land. En dat wordt blijkbaar gemist zoals ondermeer flevoland2012 meldt.

En verder ben ik het met Nmbs1975 eens: maar weer gauw on topic.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Goed idee om maar weer on topic te gaan!
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2010

Stationchef van de S.a.A.-bahn

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Heeft de importeur "de kleine meppel" geen invloed op nieuwe nederlandse modellen?

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
 @citaat / @Zofman:

Zie ook de reactie van Ben:

Citaat van: Ben den Hollander op maandag 13 mei 2019, 07:39:24
@citaat Zo is het.

Niettemin is de roep om bijvoorbeeld Marklin/Trix Koploper 3'tjes veel gehoord. Ik las van Chris bij de buren dat zowel NL winkeliers als ook De Kleine Benelux dit regelmatig bij Marklin aankaarten maar men is kennelijk doof of wil niet horen.

In aanvulling daarop: Reactie Chris in draadje "Märklin 2019" over de inzet van de importeur.

Groet Ronald.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Deze zomer nieuwtjes zijn niet mijn ?cup of tea?, zie uit naar de herfst nieuwigheden,
kan niet wachten  :P :P

Gr. Jan
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Ben den Hollander
gast

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Citaat van: 44er op maandag 13 mei 2019, 18:00:46

.......?cup of tea?....


Ah, U rijdt links? :D
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Over BR42 en de platte wagons... was niet helemaal Offtopic want ze staan in de Neuheitenfolder.
En ze reden in het grote voorbeeld toch echt voor een duister regime! 
Discussie hierover verder wat mij betreft gesloten in DIT topic ok?
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
De laatste nieuwe Marklin/Trix productie was de NS DD-AR en dat was al in 2012, een kleine moeite om er een motorrijtuig bij te maken, eerst de oude versie en daarna kan je alle mallen aanpassen zodat je de DDZ kan maken, voor een ICMm (vernieuwde koploper) hoeft men de mal niet eens aan te passen, desnoods een mini mal om een vaste gebogen deur in de kop te krijgen, maar verder is er niks verbouwd, de digitale plaatsaanduiding kan je een dikke decal mee leveren met verschillende plaatsnamen.

De kleinen Benelux doet niet zo veel als Nederlandse Marklin importeur, er werd gemeld dat Marklin Nederland meer macht had, dat kan wel wezen dat was op het laatste de samenwerking tussen winkeliers/shops en Marklin stores. Maar je kan op Marklin.nl precies zien wat De kleine benelux gepresteerd heeft.

2015 : kleur variant DDAR set met 1714 / nummer variant Br186

2016 : Digitale startset met een 1652, dat nummer dat iedereen al had / weer een nummer variant Br186 / foutieve fyra set, geen officiële ICRm rijtuigen en 1:100

2017 : Kleur variant 1600 een variant waar Roco ook al mee kwam / 1200 waar volgens enkele winkeliers niet op zaten te wachten

2018 : PTT post motorpost vroegere versie en volgens enkele winkeliers ook niet op zaten te wachten / ICK rijtuigen met foutieve kleuren, hoort donker blauw en donker geel te zijn

2019 : Weer een nummer variant Br186NS / Weer kleur variant 1200

Ik heb het idee dat Kleine Benelux totaal niet naar winkeliers luistert en elk jaar zelf maar wat bedenkt met de wasse neus.

Ik was laatst in een winkel in Noord Holland en die zei ook al dat ze al jaren een Koploper proberen aan te kaarten bij de Benelux en een MDDM, maar hij zei letterlijk dat Kleine Benelux de winkel totaal negeert. Volgens hem staat bij vele winkeliers en klanten de Koploper nummer een met verschillende varianten ook de ICMm en nummer 2 MDDM.

Laten we hopen dat er voor de Herstnoviteiten en Neuheiten 2020 goed naar de Nederlandse winkelier en klant word geluisterd en stop nou eens met die 40 jarig oude 1600 mal en ontwikkel nou eens een nieuwe kan je weer jaren mee
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Citaat van: flevoland2012 op maandag 13 mei 2019, 19:08:33
Ik heb het idee dat Kleine Benelux totaal niet naar winkeliers luistert en elk jaar zelf maar wat bedenkt met de wasse neus.

Ik was laatst in een winkel in Noord Holland en die zei ook al dat ze al jaren een Koploper proberen aan te kaarten bij de Benelux en een MDDM, maar hij zei letterlijk dat Kleine Benelux de winkel totaal negeert. Volgens hem staat bij vele winkeliers en klanten de Koploper nummer een met verschillende varianten ook de ICMm en nummer 2 MDDM.

Als De Kleine de winkels toch totaal negeert, waarom organiseren die winkels zich dan niet zodat ze samen iets aankaarten bij Marklin? Als er genoeg winkels samen iets willen zou dat toch haalbaar moeten zijn?
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Koploper misschien met 100 jaar KLM misschien , is dat wat.?
Er zijn geruchten, maarja ,het is nog geen st. Niklaas , dus speculaas ?

Gr. Jan
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
hoi,

Citaat van: flevoland2012 op maandag 13 mei 2019, 19:08:33
De kleinen Benelux doet niet zo veel als Nederlandse Marklin importeur, er werd gemeld dat Marklin Nederland meer macht had, dat kan wel wezen dat was op het laatste de samenwerking tussen winkeliers/shops en Marklin stores. Maar je kan op Marklin.nl precies zien wat De kleine benelux gepresteerd heeft.

Nog maar een keer de reactie van Chris: Reactie Chris in draadje "Märklin 2019" over de inzet van de importeur. Wie spreekt hier nu de waarheid? Of gaan we gewoon weer opnieuw beginnen met Bashen? Ieder jaar hetzelfde gezeik over de importeur. Als je het beter kan: Ga zelf 300.000 euro investeren in een nieuw nederlands model dan krijg je je modellen. Maar goed dat geld zal je wel niet hebben want je bent Ted niet die dat wel gedaan heeft. Dan heb ik meer vertrouwen in Chris dan in "Flevoland2012".

Groet Ronald.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Voorstel om topic"s te starten met de volgende titels
Welke Märklin Neuheiten komen er niet in 2019? En waarom niet.
Welke Märklin Neuheiten komen er niet in 2020? En waarom niet.
Welke  >:-D
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
@ Ronaldk moet je zelf weten, ga voor niet bepalen welke kant je kiest. Het is wel simpel Chris van Diesen werkt voor MTE, dus mag hij niet negatief uitlaten over fabrikanten en leveranciers, hij heeft ook wel eens in het verleden verteld dat hij ook geen negatieve klank mag uit over uitgekomen modellen die hij toont op zijn website, in de tijd dat hij bij Miniworld Rotterdam werkte was hij veel kritischer.

Ik vind dat De kleine Benelux een potje van maakt, simpel. Chris haalt via je link 2 namen aan die er volgens alles aan doen, maar je moet wel personen hebben die er verstand van hebben en dat heeft Rob de Kleine en Huub van den Burg niet, de Kleine heeft alleen verstand van miniatuur auto's en van den Burg komt bij hobbytime weg, die hebben nauwelijks tot geen treinen, hun grootste merk is Faller. De Kleine Benelux had Chris van Diesen binnen moeten halen, weet zeker dat er vanaf 2014 veel meer Nederlandse modellen vanuit Marklin op de markt waren gekomen.

Zolang de Kleine Benelux importeur van Marklin blijft zal er geen enkele nieuwe Nederlandse model op de markt komen, hoogstens wat kleur varianten die iedereen al heeft. De Nederlandse markt wil een Koploper in verschillende varianten, zorg dan dat ie er komt, simpel.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
 @citaat
Gewoon struisvogel politiek, wij moeten niet met ideeën komen, Nee joh.
Dat moeten de fabrikanten doen dan lijkt het net of dat hunnie met een grandioos model of idee komen en vooral niks van het klootjes-volk aantrekken.
Wel apart deze discussie bij dit topic.. :D