Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Märklin Sommerneuheiten 2019

Gestart door BW Rheine woensdag 03 april 2019, 19:37:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Märklin Sommerneuheiten 2019
De zomer nieuwigheden worden op 9-5-2019 om 18.00 gepresenteerd op de youtube kanaal van Märklin.

https://www.youtube.com/maerklin-gp?gl=DE&hl=de

En zie voor verdere info op de site van Märklin.
M.v.g. AD
Re: Märklin Sommer neuheiten 2019
Er komt weer een versie van de SNCF 241...volgens de site van Steven.

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Hierbij alvast een eerste nieuwtje: KLIK.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Ben den Hollander
gast

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Dat is geen zomer nieuwtje. Is van LGB en is in januari hier al gemeld: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=73963.0



Gr, Ben.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Goedemorgen Ben.. klopt helemaal, vond het ook apart dat dit een zomer-nieuwtje was.
Tenslotte zijn het toch alleen maar formneuheiten, behalve de tweede insidermodel.

Fijne konings dag.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Dit is een emailtje van Märklin naar Steven.
Ik hoop dat meerdere handelaren, verkopers en winkelieren zich hieraan gaan houden.
Maar ja of maar nee....je weet het nooit bij sommige...

Beste XXXXXX

We willen je bedanken voor het actief promoten van onze modellen en voor het publiceren van een deel van ons nieuws op je Facebook (en Marklin-gebruikersforum) pagina.

We willen echter veel opwinding met onze klanten genereren voor de release van onze nieuwe artikelen en daarom vragen we regelmatig onze dealers om de informatie over de nieuwe artikelen tot een bepaalde datum tegen te houden.

Met betrekking tot de online livestream-presentatie van onze Summer New Items 2019 via ons YouTube-kanaal, zouden we erg blij zijn als er van tevoren geen informatie over de nieuwe modellen op het internet verschijnt. Daarom vragen we u vriendelijk om alle informatie te bewaren tot 9 mei 2019 - 19.00 uur, zoals onze dealers het ook behandelen.

We willen je heel erg bedanken en wensen je verder veel plezier met onze modellen.

Met vriendelijke groeten uit Göppingen

Marco Löffler
Vertrieb / verkoopafdeling



Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Belachelijk bericht. Je hebt in Nederland gelukkig vrijheid van pers. (Vieren we dit weekend weer!)
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
 @citaat
Hoezo belachelijk?
Het is toch een goed recht van Märklin om hun nieuw uit te brengen modellen zelf te mogen presenteren?
En dit heeft niets te maken met vrijheid van pers.
Ze willen liever niet dat er via illigale weg info uitlekt over hun modellen en dat men die info dan maar meent te moeten publiceren.

Citaat uit de Wikipedia:
In Nederland is de persvrijheid vastgelegd in artikel 7 van de Nederlandse Grondwet:
Artikel 7
1-Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpers gedachten of gevoelens te openbaren, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
2-De wet stelt regels omtrent radio en televisie. Er is geen voorafgaand toezicht op de inhoud van een radio- of televisie-uitzending.
3-Voor het openbaren van gedachten of gevoelens door andere dan in de voorgaande leden genoemde middelen heeft niemand voorafgaand verlof nodig wegens de inhoud daarvan, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet. De wet kan het geven van vertoningen toegankelijk voor personen jonger dan zestien jaar regelen ter bescherming van de goede zeden.
4-De voorgaande leden zijn niet van toepassing op het maken van handelsreclame.

Ik zie nergens staan dat je informatie van een fabrikant ongevraagd openbaar mag maken, sterker nog, punt 4 lijkt het specifiek te verbieden.

Dirk-Jan

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Ik vind dat Märklin best eisen mag stellen aan de verkopers van hun producten. Een van die eisen is het niet vooraf publiceren van informatie. Als M. de informatie zelf publiceert KAN een ieder op hetzelfde moment tot zich nemen. Bij artikelen die in een beperkte oplage verschijnen heeft een ieder dan dezelfde kans die voor zich te laten reserveren. Moet jou handelaar wel bereid zijn vlot mee te werken natuurlijk of je handelaar koopt vroegtijdig voor jou in.

Heel ergerlijk dat veel mensen maar menen dat alles ook van hen is en dat ze dan maar ook het recht menen te hebben om alles de wereld in te slingeren zonder respect voor de wens van een ander die het zelf aan de wereld bekend wil maken. Geduld is een schone zaak :warning:
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
... en niet onbelangrijk:  tante M wil "veel opwinding met haar klanten genereren".
En daarvoor mag de 'persvrijheid' best wijken. Een beetje privacy alsjeblieft. Dit is een forum voor nette mensen!
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Ben den Hollander
gast

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Citaat van: BW Rheine op vrijdag 03 mei 2019, 19:02:32

Ik hoop dat meerdere handelaren, verkopers en winkelieren zich hieraan gaan houden.


Als je dat belangrijk vindt doe er dan zelf ook niet aan mee: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=74900.msg1294017#msg1294017

Steventrain wordt kennelijk door Markllin zelf van informatie voorzien, daarmee creëren ze dit probleem.

Gr, Ben.

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Württembergse K
gast

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Ik ben wel erg benieuwd naar die nieuwe versie van de SNCF 241.
Nog vijf dagen.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
 @citaat @citaat  @citaat
Dat Märklin de dealers alvast informeert voordat het nieuws aan iedereen bekend wordt gemaakt, vind ik heel logisch. Als dan de klanten, wij dus, direct nadat we de officiële aankondiging hebben gelezen, bij hun vaste handelaar aankloppen, weet die tenminste waarover het gaat.

Neemt niet weg dat ik het heel normaal vind dat Märklin van de dealers verlangt om niet voortijdig uit de school te klappen. Niet dat ik denk dat het voor de vraag naar de nieuwe producten iets uitmaakt, dat niet, maar het gaat er niet om wat ik denk, maar wat Märklin wil. Dirk-Jan wees er al op dat de regels voor persvrijheid niet voor handelsreclame gelden, wat op zich overigens niets zegt over het al dan niet voortijdig bekend maken van nieuwtjes. Zoals ik het interpreteer, geeft het aan dat je je niet kunt beroepen op de persvrijheid als je voortijdig nieuwtjes van een fabrikant op het internet zet.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
"Dit is een forum voor nette mensen! " Ben je daar zeker van? :)
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Ben den Hollander
gast

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Citaat van: speeltmettreintjes op zaterdag 04 mei 2019, 08:23:36

@citaat @citaat  @citaat
Dat Märklin de dealers alvast informeert voordat het nieuws aan iedereen bekend wordt gemaakt, vind ik heel logisch.


Is Steventrain dan een dealer? Hij profileert zich als verzamelaar. Als hij geen dealer is behoort hij deze informatie helemaal niet te krijgen.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Via Steventrain:

Just a rumour - Marklin to make a Golden Spike Steam Locomotive Set . - Marklin Digital USA Newsletter.

Zie ook https://spike150.org/
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
 @citaat @citaat  @citaat
Ik was er vanuit gegaan dat Steven door Märklin was geïnformeerd, en dat impliceert weer dat hij dealer is. ls hij dat niet en Märklin stuurt hem toch voortijdig informatie, wel, dan kunnen ze daar natuurlijk gewoon mee ophouden. Als Steven de informatie echter voortijdig van een handelaar krijgt, zou Märklin geen mailtje naar Steven moeten sturen, maar naar de betreffende handelaar. Waarbij dat natuurlijk lastig is als ze niet weten wie dat dan is.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Steven heeft gewoon goede contacten...prima toch.
Het geeft  naar ons weer goede info...toch  :thumbup: :thumbup:
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Ben den Hollander
gast

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Citaat van: BW Rheine op zaterdag 04 mei 2019, 11:33:35

Steven heeft gewoon goede contacten...prima toch.


Ik weet niet of dat wel zo prima is. Ik heb ook goede contacten wat niet betekent dat ik alles wat ik hoor in min of meer vertrouwen hier of elders ook maar neer pen.

Zo zit ik in een mailinglist van een 2-tal fabrikanten, die list is overigens bedoeld voor winkeliers. Het is niet mijn verantwoordelijkheid wie er op de list staat (ik hoor daar dus niet op :D ), het is wel mijn verantwoordelijkheid daar niet uit te lekken. Steven lekt kennelijk wel graag, niet zo netjes.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Het maakt niet uit wat Steven nou precies is,Marklin heeft hem gevraagd wat terug houdender te zijn met het verstrekken van informatie.
Verder is het aan een ieder om zelf te bepalen wat te doen met zo een vraag,maar geen rekening hier mee houden kan in de toekomst een beperking van informatie opleveren dus wees respectvol en je zult een goede verhouding houden waar iedereen beter van word ;)
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Gents,

Hier en daar een aantal posten gearchiveerd omdat men elkaar in de haren blijft vliegen,

Mijn vraag te stoppen is blijkbaar niet aangekomen en daarom maar op deze manier.

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Nog 5 minuten en we weten meer  :D :D :D

Groeten,
Wico
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Ben den Hollander
gast

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Waanzinnig, 65 man/vrouw hebben al een duimpje gedoneerd en er is nog niks bekend. :D
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Linkje naar de producten werkt al wel: https://www.maerklin.de/de/service/produktdatenbank/?tx_torrpdb_pi1[catalog]=1940&searchgo=Suchen
Nu nog even wachten op de PDF.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Live

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Voor mij helaas niets van mijn gading. Kan ik weer wat hobby euro's aan wat anders besteden ;).

Groeten,
Wico
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Württembergse K
gast

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Ik vind die 39243 erg mooi.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Deze sommerneuheiten hebben weinig voor mij in de aanbieding maar wel een mooie Märklin magazin wagon 2019 (48519) dus die gaat morgen besteld worden bij mijn favoriete dealer. :P

Groet Michel
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Ik vind de prijs van de handregelaar in combinatie met de ontvanger die aan de cs gekoppeld kan worden aan de hoge kant??
?280 voor de handregelaar (55017) en ? 160 voor de koppeling (55057)  :(

De Oriënt express is wel heel fraai   :)
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
 @citaat  @citaat  Eens Michel. Om mijn verzameling compleet te houden gaat traditiegetrouw ook wat mij betreft dit keer alleen de MM jaarwagen in bestelling. Ik had stille hoop dat de "vakantie 103" er ook bij zou zijn, maar helaas. Wie weet komt die later nog is.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
ik had wel een wagon voor het 150 jaar Golden Spike of een nieuwe Big Boy verwacht
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Hele film afgekeken. MM-wagen komt er bij de verzameling. Verder niet echt een wilikechthebbending gezien. Een paar dingen, de rest komt wel in de map modelbespreking.
De 39902, Br 290, ik vind het weatheren met zo´n duidelijk zichtbare spuitnevel niet mooi. Je ziet al die stipjes die in werkelijkheid nooit zo op een lok zitten.
39243 en de twee sets, imposant en mooie stomer, kost voorlopig nog teveel geld vooral in spoor 1.
Dirk 
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Ik heb de 39243 besteld.
Hij kost nu al minder dan de adviesprijs.
584,99 euro.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
 @citaat
't is wel een mooie loc. 'Gelukkig' heb ik voor een ander tijdperk en thema gekozen, zodoende hoef ik hem niet te bestellen. Er zit voor mij deze keer niets tussen. Geeft niet, er staat nog genoeg op mijn verlanglijstje om m'n geld aan uit te geven.

Citaat van: Württembergse K op vrijdag 10 mei 2019, 05:20:08Hij kost nu al minder dan de adviesprijs.
Da's normaal, het heet niet voor niets adviesprijs. Veel winkels geven daar 10% korting op. Sommige geven wat meer korting, sommige minder, of niets. Waarbij ik me afvraag hoe lang die laatste nog blijven bestaan.

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Ook voor mij zit er helemaal niets tussen  8o
Maar ik kijk uit naar de ICE4 over een jaar, ik ben al aan het sparen want dat wordt geen goedkope trein  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Ben den Hollander
gast

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Citaat van: Württembergse K op vrijdag 10 mei 2019, 05:20:08

Ik heb de 39243 besteld.


Ik heb er geen verstand van maar kijk even hier: KLIK. Blundertje: verkeerde lok (geen Est lok bij de Simplon) en verkeerde kleurstelling. Fantasie dus, mogelijk kun je nog annuleren.

Gr, Ben.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
 @citaat Noodhulp vanwege defecte loc. Trein vertrokken met vertraging vanwege omzet materieel.  ;) >:-D
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Württembergse K
gast

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Mijn baan is 1 grote fantasie Ben.
Kijk maar eens wat er achter mijn treinen hangt.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Niks speciaals.
Meeste oude uitgaven in een nieuw jasje of soundmodule.
De blauwe Simplon orient-express heb ik reeds .
(En daar gaat de waarde er van  )🙄
Dat unimogje met de bijpassende wagon vind ik leuk maar wacht af naar de bevindingen er van . En wat betreft de Franse lok zeer mooi maar kan bij me niet rijden heb hier en daar een R1 geplaatst.
Groeten 
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Citaat van: Württembergse K op vrijdag 10 mei 2019, 08:30:35
Kijk maar eens wat er achter mijn treinen hangt.
Ik zie niets achter je treinen hangen. :D
Of bedoel je: "Kijk maar eens wat er achter mijn locomotieven hangt.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Citaat van: speeltmettreintjes op vrijdag 10 mei 2019, 05:46:08
@citaat


Citaat van: Württembergse K op vrijdag 10 mei 2019, 05:20:08Hij kost nu al minder dan de adviesprijs.
Da's normaal, het heet niet voor niets adviesprijs. Veel winkels geven daar 10% korting op. Sommige geven wat meer korting, sommige minder, of niets. Waarbij ik me afvraag hoe lang die laatste nog blijven bestaan.
Ja das zogezegd Märklin die aan de handelaars opdraagt maar 10% korting te geven .
Maar sommige Duitse handelaars kunnen dan weer wat meer dan anderen .😉
Vroeger kocht ik mijn spullen bij een bekende handelaar in België. Die kon korting geven tot soms 30% . Nu zogezegd gaat dit niet meer .
Maar je ziet het ook aan de verkooptafel op sommige beurzen. Waar er vroeger tientallen zakken stonden van bestellingen staat nu niks meer . En de persoon die de zaak overgenomen heeft die heeft er totaal geen verstand van .

Groeten
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Citaat van: Nmbs1975 op vrijdag 10 mei 2019, 08:53:46(...) Ja das zogezegd Märklin die aan de handelaars opdraagt maar 10% korting te geven.
Of dat zo is, weet ik niet. Ik ben consument, de andere kant is voor mij een zwarte doos. Wat ik wél weet is dat het verboden is voor leveranciers om zelfs maar te proberen zoiets af te dwingen, en als ze het toch doen en ze worden betrapt, volgen er forse boetes.

Citaat van: Nmbs1975 op vrijdag 10 mei 2019, 08:53:46Maar sommige Duitse handelaars kunnen dan weer wat meer dan anderen .😉
Weet ik. Ik ben stamgast bij zo'n handelaar. Niet alleen om de prijs trouwens, de service is ook prima. Anders was ik ook nooit stamgast geworden.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Württembergse K
gast

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Hahaha, dat is helemaal waar Wim.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Citaat van: speeltmettreintjes op vrijdag 10 mei 2019, 09:37:45
Citaat van: Nmbs1975 op vrijdag 10 mei 2019, 08:53:46(...) Ja das zogezegd Märklin die aan de handelaars opdraagt maar 10% korting te geven.
Of dat zo is, weet ik niet. Ik ben consument, de andere kant is voor mij een zwarte doos. Wat ik wél weet is dat het verboden is voor leveranciers om zelfs maar te proberen zoiets af te dwingen, en als ze het toch doen en ze worden betrapt, volgen er forse boetes.

Citaat van: Nmbs1975 op vrijdag 10 mei 2019, 08:53:46Maar sommige Duitse handelaars kunnen dan weer wat meer dan anderen .😉
Weet ik. Ik ben stamgast bij zo'n handelaar. Niet alleen om de prijs trouwens, de service is ook prima. Anders was ik ook nooit stamgast geworden.

En toch krom in een markt binnen Europa die zoiets kent van vrije prijsstelling e.d.. Maar dat is al uitgebreid besproken in andere draadjes.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Ben den Hollander
gast

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Citaat van: Nmbs1975 op vrijdag 10 mei 2019, 08:53:46

Ja das zogezegd Märklin die aan de handelaars opdraagt maar 10% korting te geven .


Voorbeelden graag of een bron. Hoe kom je er bij?
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
 @citaat
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Marklin doet inkoop en advies prijs dichter bij elkaar zetten dan vroeger en nog belangrijker oplages zijn een factor 3 lager dan zeg maar 20 jaar geleden. Bron mijn handelaar vroeger en er werken 1000 man minder bij Marklin dan 20 jaar geleden. Daardoor wordt het steeds moeilijker voor handelaren om grote kortingen te geven. 15 jaar geleden kreeg je nog bij de grootste handelaren in Duitsland tot wel 25% en soms 30% korting bij vooraf inschrijven neuheiten. Er waren toen echte dozenschuivers. Verder had men vroeger nog een korting systeem voor handelaren mits men zoveel inkocht. Maar het hoe en wat weet ik niet meer. Ook zijn de omzetten voor de grote 3 in Europa Marklin, Roco en Fleischmann met de helft gekelderd. Modeltreinen is steeds meer een niche aan het worden en er zullen nog wel fabrikanten en toebehoren fabrikanten omvallen. Hoeveel handelaren zijn er nog? Waarom zijn er nauwelijks nog modeltreinen in speelgoedwinkels. Reden de winstmarges per meter is geen 100 % integenstelling tot de troep uit China. Alles draait om winstmarges. Bron familielid die een speelboom had.

Wat betreft de zomer neuheiten. Ze zijn veel te duur en het enige wat mij trekt is de verbeterde versie br80. Maar ik heb er al drie en vind het wel mooi zo.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Ben den Hollander
gast

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
 @citaat Bron graag. Oftewel: hoe kom je aan die wijsheid, is het waar?