Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Stadler Flirt 3

Gestart door stephan99 woensdag 03 april 2019, 11:46:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Stadler Flirt 3
Lid sinds: 2015

offline
Stadler Flirt 3
Hallo allemaal

Gaat Marklin (of een ander merk) nog een keer een flirt 3 uitbrengen in h0. Het lijkt me toch wel een logisch model om uit te brengen omdat die in vele versies is. Alleen in Nederland heb je al de NS flirt. Tussen Arnhem en Düsseldorf rijdt een Flirt van abbelio. In de regio twente rijdt blauwnet met flirts en in Limburg rijdt Arriva met flirts en tussen Gouda en Alphen rijdt r-net met flirts. Kortom keuze genoeg lijkt mij?

Groetjes Stephan
Re: Stadler Flirt 3
Ben den Hollander
gast

Re: Stadler Flirt 3
R-Net, altijd leuk. Laat maar komen.

Mooie foto's, zelf gemaakt?
Re: Stadler Flirt 3
Lid sinds: 2014

offline
Re: Stadler Flirt 3
Ik gok dat piko de meest voor de hand liggende fabrikant is.
Re: Stadler Flirt 3
Lid sinds: 2015

offline
Re: Stadler Flirt 3
Hoi ben

Nee. Google doet wonderen
Re: Stadler Flirt 3
Lid sinds: 2014

offline
Re: Stadler Flirt 3
Denk dat de laatste foto weg moet zit copyrights op :important:
Re: Stadler Flirt 3
Lid sinds: 2015

offline
Re: Stadler Flirt 3
Over piko gesproken. Ik zag ook een tijdje terug dat ze misschien ook een SLT gaan uitbrengen maar verder niks meer van gehoord. Weet iemand daar meer van?
Re: Stadler Flirt 3
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Stadler Flirt 3
 @citaat @citaat
Zolang de fotograaf ze niet afstaat, zitten op alle foto's copyrights van de maker.
Dus niet alleen als er een "watermerk" op de foto staat.
Re: Stadler Flirt 3
Lid sinds: 2015

offline
Re: Stadler Flirt 3
 @citaat wat is het nut van citaten zonder commentaar daarop?
Re: Stadler Flirt 3
nobody
gast

Re: Stadler Flirt 3
 @citaat Jouw commentaar uitlokken?
Re: Stadler Flirt 3
Lid sinds: 2006

offline
Re: Stadler Flirt 3
Wat modern materieel betreft in H0 lopen de fabrikanten achter.
SGM en Koploper zijn uit de jaren 70/80
VIRM: laten we eerlijk zijn: het Rivarossi-model is toch wat bedaagd en heeft geen interieur (en relatief duur voor wat je krijgt)
SLT, Flirt, CAF, het is er gewoon (nog) niet.
Dus voor de TP6-rijders naar NSR voorbeeld is het een probleem om sprinters anno nu in te zetten.

Re: Stadler Flirt 3
Lid sinds: 2015

offline
Re: Stadler Flirt 3
Citaat van: nobody op woensdag 03 april 2019, 15:11:11
@citaat Jouw commentaar uitlokken?

Dat zou kunnen, maar ik zie het vaker en vraag me af waarom.
Re: Stadler Flirt 3
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Stadler Flirt 3
Citaat van: stephan99 op woensdag 03 april 2019, 12:27:16
Over piko gesproken. Ik zag ook een tijdje terug dat ze misschien ook een SLT gaan uitbrengen maar verder niks meer van gehoord. Weet iemand daar meer van?

1 april  O:-D
Re: Stadler Flirt 3
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Stadler Flirt 3
Citaat van: flyerman op woensdag 03 april 2019, 15:09:01
@citaat wat is het nut van citaten zonder commentaar daarop?
@Martin: volgens mij geef ik commentaar, dat jij het achter de citaat pijltjes zet is jou manier.
Ik zet het er onder want als ik op de knop citaat druk zet de software het er ook onder, dus zet ik het met de citaatpijlen er ook onder.
Re: Stadler Flirt 3
Lid sinds: 2013

offline
Re: Stadler Flirt 3
Als je het dan puur over auteursrechten hebt, als de foto's waren geplaatst met een hyperlink dan verviel al het hele recht feitelijk (gezien ze niet op deze site staan dan) Maar denk dat in de regel de meeste van deze fotografen er geen probleem mee zouden hebben als een liefhebber deze post op een in dit geval eveneens treinenliefhebberssite. Helemaal gezien er geen commercieel belang van de poster is. Neemt niet weg dat er inderdaad op alle foto's een copyright zit ongeacht een logo of niet.

Persoonlijk heb ik zo iets voor zulke dingen wat maakt het uit, ik heb zelf een bedrijf die veel eigen materiaal online heeft staan en het stoort mij totaal niet als particulieren dit delen/plaatsen of andere sites etc. Sterker nog voel me er vaak genoeg door vereerd als ik bijvoorbeeld mijn foto's op iemand zn fan pagina in zeg Japan zie.) Ander verhaal wordt het als het om bedrijven gaat die dezelfde producten verkopen/ diensten uitvoeren en een commercieel belang hebben bij het gebruik van mijn foto's.

Wat betreft het topic zelf... Weet te weinig van de Flirts etc. Ik zie de blauwnet treinen hier tussen Zwolle en Almelo rijden en weet pas sinds 2 weken dat er een maatschappij bestaat die Blauwnet heet.
Re: Stadler Flirt 3
Lid sinds: 2012

offline
Re: Stadler Flirt 3
Citaat van: Baanloos op woensdag 03 april 2019, 17:53:11
Wat modern materieel betreft in H0 lopen de fabrikanten achter.
SGM en Koploper zijn uit de jaren 70/80
VIRM: laten we eerlijk zijn: het Rivarossi-model is toch wat bedaagd en heeft geen interieur (en relatief duur voor wat je krijgt)
SLT, Flirt, CAF, het is er gewoon (nog) niet.
Dus voor de TP6-rijders naar NSR voorbeeld is het een probleem om sprinters anno nu in te zetten.

Roep ik ook al een tijdje, maar vrees dat er niet snel verandering in komt
Re: Stadler Flirt 3
Lid sinds: 2010

offline
Re: Stadler Flirt 3
Citaat van: Baanloos op woensdag 03 april 2019, 17:53:11
Wat modern materieel betreft in H0 lopen de fabrikanten achter.
SGM en Koploper zijn uit de jaren 70/80
VIRM: laten we eerlijk zijn: het Rivarossi-model is toch wat bedaagd en heeft geen interieur (en relatief duur voor wat je krijgt)
SLT, Flirt, CAF, het is er gewoon (nog) niet.
Dus voor de TP6-rijders naar NSR voorbeeld is het een probleem om sprinters anno nu in te zetten.

Grootste probleem met Nederlands materieel is dat er te weinig varianten zijn, waardoor de kosten van de mal niet terugverdiend kunnen worden. Dat is althans wat ik me heb laten vertellen.
Flirt kent een heleboel kleurvarianten, maar ook een heleboel modelvarianten. Zo hebben een aantal modellen cabinedeuren (in beide zijden) en een aantal niet. Dit zorgt ervoor dat er telkens andere mallen nodig zijn.
Re: Stadler Flirt 3
Lid sinds: 2006

offline
Re: Stadler Flirt 3
Piko heeft dat met de GTW goed opgelost , door te zeggen dat de kopvorm belangrijker is dan correcte baklengte .
Zo hoort de Veolia GTW 7 grote ramen te hebben . maar voor gemaks reden heeft piko er 6 en een half van gemaakt .
Re: Stadler Flirt 3
Ben den Hollander
gast

Re: Stadler Flirt 3
 @citaat Piko heeft het dus heel slecht opgelost. :D
Re: Stadler Flirt 3
Lid sinds: 2014

offline
Re: Stadler Flirt 3
Wel voor de schaal 1/87 puristen,maar er zullen er genoeg zijn die tevreden zijn als het er maar op lijkt ;)
Re: Stadler Flirt 3
Ben den Hollander
gast

Re: Stadler Flirt 3
 @citaat weg......
Re: Stadler Flirt 3
Lid sinds: 2006

offline
Re: Stadler Flirt 3
Oftewel: Het "net niet helemaal principe": een niet correct model voor de volle prijs!
Ik ben het in deze eens met Ben!
Is de modelspoorpers in Duitsland wat groter en kritischer, en heeft wellicht meer invloed...worden gevreesd(?)

Een blad als Eisenbahnmagazin zet de modellen naast elkaar:
Meest recente voorbeeld wat ik las van de Umbauwagons van de DB: men vergelijkt kleuren, draaistellen, daken, rijtuigbodems en de onderlinge hoogten, lengte over de buffers, ja zelfs of de beschrifting correct is. 
Ja dat is puur Nieten Zahlen. Een slechte Nederlandse vertaling hiervan is miereneuken. Onterecht want hier zijn we bij wijze van spreke al blij als het NS-logo er maar op staat.  Over tekortkomingen worden slechts de schouders opgehaald.
Ok compromissen  op opgesomde details zijn er, noodzakelijk of niet, maar soms gaat men (de fabrikanten) wel heel ver, zoals dat voorbeeld van de Piko Stadler.

En dat mag toch wel zeker benoemd worden op dit forum? 
Je koopt een product, je neemt iets af, dan mag je het toch ook "kritisch beschouwen".
Dat is niet zeiken maar gewoon vaststellen. Maar ook weer niks mis mee als je met zo'n model kan leven.
We zitten hier ook weer niet om elkaar de maat te nemen...
Amen :D

Re: Stadler Flirt 3
Ben den Hollander
gast

Re: Stadler Flirt 3
 @citaat Je hoeft het niet met mee eens te zijn hoor. Doorgaans kan ik prima mijn mening verwoorden.

Maar.......

Citaat van: hmmglaser op dinsdag 09 april 2019, 17:06:46

Wel voor de schaal 1/87 puristen,maar er zullen er genoeg zijn die tevreden zijn als het er maar op lijkt ;)


...... een soortgelijke uitspraak heb ik al eens op dit forum gedaan en heeft me een fikse uitbrander opgeleverd met een waarschuwing dat mij bij herhaling de toegang tot dit forum wordt ontzegd.

Geen kritiek van mijn kant dus op wat dat ook als dat ook maar enigszins kan worden uitgelegd als ongenuanceerde kritiek. Er valt gewoon wat te kiezen: 6,5 ramen of niet kopen.

Gr, Ben.
Re: Stadler Flirt 3
Lid sinds: 2010

offline
Re: Stadler Flirt 3
Citaat van: Ben den Hollander op woensdag 10 april 2019, 08:12:52
...... een soortgelijke uitspraak heb ik al eens op dit forum gedaan en heeft me een fikse uitbrander opgeleverd met een waarschuwing dat mij bij herhaling de toegang tot dit forum wordt ontzegd.

Oef, beetje 3RusForum dus. Jammer dat hier op dit forum de meningen die niet in een 3rail-straatje passen, zo slecht worden geaccepteerd.
Re: Stadler Flirt 3
Ben den Hollander
gast

Re: Stadler Flirt 3
 @citaat So be it, ik vind het allemaal prima.

Terug naar het onderwerp: Flirt 3. Waarvan ik denk dat die niet snel zal komen. Vroeger was ik daar wat naïef in: de fabrikant luistert naar de consument. Maar tijden veranderen onder druk van winst optimalisatie.

Gr, Ben.
Re: Stadler Flirt 3
Lid sinds: 2012

offline
Re: Stadler Flirt 3
De Flirt3 NS hoef ik niet, geef mij maar de CAF NS sprinter
Re: Stadler Flirt 3
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Stadler Flirt 3
Laten we de CAF NS sprinter maar in een ander draadje bespreken.

Alle nieuwe posten die de CAF sprinter behelzen worden zonder meer uit dit draadje naar het archief verbannen!
Re: Stadler Flirt 3
Lid sinds: 2006

offline
Re: Stadler Flirt 3
Sorry Fred, ik was ook een van de posters die de discussie uitbreidde naar andere NS modellen in dit topic O:-D
Maar wie weet ziet Piko op een gegeven moment er toch brood in om een goede Stadler Flirt 3 uit te brengen.
Tenslotte hebben ze in de afgelopen jaren aardig wat NS-modellen uitgebracht!
Re: Stadler Flirt 3
Lid sinds: 2012

offline
Re: Stadler Flirt 3
Citaat van: Baanloos op donderdag 11 april 2019, 09:28:45
Sorry Fred, ik was ook een van de posters die de discussie uitbreidde naar andere NS modellen in dit topic O:-D
Maar wie weet ziet Piko op een gegeven moment er toch brood in om een goede Stadler Flirt 3 uit te brengen.
Tenslotte hebben ze in de afgelopen jaren aardig wat NS-modellen uitgebracht!

klopt vooral in niet meer bestaande 1:1 modellen, modellen uit tijdperk 6 beginnen ze niet aan schijnbaar, toch schijnend dat als iemand een Nederlandse baan wil bouwen in tijdperk 6 met de koude kermis thuiskomt.

Dus de hoop is op Piko gevestigd  :) :)