Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

volledig bedrade ESU LokPilot 4.0 micro

Gestart door Rob Peters maandag 01 april 2019, 18:11:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
volledig bedrade ESU LokPilot 4.0 micro
Ik wil enkele modellen voorzien van een decoder, maar heb extreem weinig inbouwruimte.
Daarbij wil ik ook 2 functie uitgangen.
De ESU LokPilot 4.0 micro is hiervoor zeer geschikt.
Laatst heb ik er daarom een op Houten gekocht.
Echter om de functie uitgangen te kunnen gebruiken (en een "powerpack" aan te kunnen sluiten... het blijft een ESU) moet ik op de print solderen.
En dat dingetje is zo klein, dat me dat nauwelijks lukt.
Weet iemand of er volledig bedrade ESU LokPilots 4.0 micro te krijgen zijn?
Dus ook GND, AuX1 en Aux2 bedraad?
Of kan ik dat ergens voor een kleine vergoediis iemand tegen een kleine vergoeding

Alvast bedankt, Rob
Re: volledig bedrade ESU LokPilot 4.0 micro
Rob,

Er zijn hier gekken genoeg die dat zonder moeite vastplakken.

Misschien handig dat je je woonplaats even vermeld,dan reageren er vast wel mensen die in je buurt wonen.

Mvg Robin
Re: volledig bedrade ESU LokPilot 4.0 micro
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: volledig bedrade ESU LokPilot 4.0 micro
de micro versie kan je bedraad standaard krijgen in nem652  maw enkel de lichtuitgangen zijn versterkt en van draden voorzien.De  zogenaamde AUX uitgangen zijn onversterkte of logische uitgangen.

Als je googled vind je hoe ze aan te sluiten en mss is er wel iemand in je buurt die het kan.Als je zoals vermeld je omgeving kenbaar maakt.

In deze link vind je de foto
Re: volledig bedrade ESU LokPilot 4.0 micro
Citaat van: Hero op maandag 01 april 2019, 18:21:09
Er zijn hier gekken genoeg die dat zonder moeite vastplakken.
Oke, ik ben dus voor gek verklaard  :-) :P :o)

Citeer
Misschien handig dat je je woonplaats even vermeld,dan reageren er vast wel mensen die in je buurt wonen.
In een vorige post heeft Rob zijn woonplaats vermeld, is helaas wat uit de regio waar ik woon, anders had ik het zo gedaan.
Re: volledig bedrade ESU LokPilot 4.0 micro

Citeer
In een vorige post heeft Rob zijn woonplaats vermeld, is helaas wat uit de regio waar ik woon, anders had ik het zo gedaan.

Dat is waarschijnlijk in een ander topic, zou handig zijn als Rob het hier doet.
Re: volledig bedrade ESU LokPilot 4.0 micro
Stamtafel Utrecht, daar zit Harald de Lokkendokter. Die heeft ook een LoProgrammer en Rob heeft nog een ander probleem las ik.

De AUX uitgangen zijn "logisch" zoals Johnny al aan gaf. Maar je kunt er prima 10mA door jagen om ledjes te laten branden. Serieweerstandje en aansluiten tussen AUX (anode) en decoder GND kathode).

Gr, Ben.
Re: volledig bedrade ESU LokPilot 4.0 micro
Citaat van: flyerman op maandag 01 april 2019, 18:46:40
Dat is waarschijnlijk in een ander topic, zou handig zijn als Rob het hier doet.

Klopt, nog handiger is in zijn profiel (daar is de mogelijkheid om dat, vrijwillig, in te vullen), al viel zijn 8 berichten doorkijken reuze mee.
Re: volledig bedrade ESU LokPilot 4.0 micro
Als Rob vrijdagmiddag/avond tijd heeft kan ik op mn werklocatie wel even wat vast solderen.
Is bij de sportschool in Kerkelanden/H'sum om de hoek.
Moet de decoder aan de programmer dan gaat ie mee naar huis.(Geen zin in ruzie met de baas)
En kan je hem zaterdag weer ophalen.

Mvg Robin
Re: volledig bedrade ESU LokPilot 4.0 micro
Heren bedankt voor de snelle reacties!
Ik zal mijn profiel bijwerken, zoals jullie al aangaven.

@Hero: klopt, ik woon ook in Hilversum!
Helaas is de LokPilot die ik in Houten heb gekocht overleden.
Zodra ik een nieuwe heb kom ik graag even bij je langs.
Helaas heeft Jan (MCM) er geen op voorraad.

Groet, Rob
Re: volledig bedrade ESU LokPilot 4.0 micro
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: volledig bedrade ESU LokPilot 4.0 micro
Hi Rob,

Mooi dat je geholpen wordt en binnenkomen op de Stamtafel Utrecht (in Amersfoort) mag altijd.
Volgende Stamtafel is op zaterdag 13 april.
Klik hier
en hier voor adres

groet
Harald
Re: volledig bedrade ESU LokPilot 4.0 micro
Ik weet niet of je merk gebonden bent maar Zimo heeft veel verschillende afmetingen kwa decoders met draad eraan.