Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Programmering Marklin draaischijf 7286 met decorder 7687 met Central Station 3

Gestart door Marcel V maandag 01 april 2019, 08:51:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Programmering Marklin draaischijf 7286 met decorder 7687 met Central Station 3
Ik heb problemen om de Marklin draaischijf 7286 aangestuurd door digitale decoder Marklin 7687 goed te programmeren met een Central station 3 Marklin 60216. Bijgevoegde bijlage geeft een indruk van het probleem. Het bedienmenu en configuratie menu komen niet overeen. Het configuratie menu neemt de instellingen van het seinpaneel correct over echter bij  bediening gaat de schijf naar een heen ander spoor (zie bijlage). Ook de spoor 1 configuratie krijg ik niet goed. Lijkt alsof er een onderliggende configuratie van de draaischijf is waardoor deze denk dat spooraansluiting 1 t/m 5 heel ergens anders zitten. Ik krijg dit niet goed gereset.

Heeft iemand een duidelijk stapsgewijze handleiding hoe je dit met een Central Station 3 goed voor elkaar krijgt?

Tot nu toe kom ik alleen oude handleiding voor de CS 2 tegen en niet met het nieuwe menu van de CS 3 (zie ook bijlage).
Re: Programmering Marklin draaischijf 7286 met decorder 7687 met Central Station 3
Hallo Marcel,

In de CS3 staat een beschrijving hoe de draaischijf te programmeren maar het belangrijkste stukje staat er niet.

Ga naar de website van Marklin naar software update CS3. Daar staat ook CS3 hilfe. Het 4e artikel gaat over de draaischijf,
daar staat het wel goed dus ook het ontbrekende gedeelte.
Re: Programmering Marklin draaischijf 7286 met decorder 7687 met Central Station 3
Dankje Leen voor de tip ik ga er mee aan de slag.

Groet,

Marcel