Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Station Giessen Duitsland.

Gestart door h0_miessie zaterdag 30 maart 2019, 19:51:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Station Giessen Duitsland.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Station Giessen Duitsland.
Vorig weekend waren René (Lokkie) en Dave (Davio) naar een spoor 0 evenement in het Giessen Duitsland.
Het was onze tweede keer dat we bij dit grote spoor 0 evenement waren en ja het was weer goed bevallen.
Ook was er voor mij een h0 baantje bij de entree van de Messe. :P
Nadat we de beurs meerdere malen hadden overgelopen zijn we voordat we naar huis gingen even naar het station gelopen om te kijken of er wat leuks langs kwam rijden en ja dat kwam er zeker.
Toen we nog onderweg naar de ingang van het station waren zagen we twee Zwitserse locs in tractie rijden ( de ChemOil en een Cargo) helaas niet erg mooi op beeld maar wel goed zichtbaar. :P

Verder in mijn ogen iets unieks maar ik kan het fout hebben toen wij op het perron stonden bij spoor 2 en 3 kwam er op spoor drie de 146 252 binnen rijden en ging op spoor 2 de 146 253 weg twee opvolgde locs dat had ik en de rest van de jongens ook nog nooit gezien.
Voor de rest wat ICE's en wat lokaal verkeer.

Ik plaats de veertien foto's in drie delen voor de jullie grootspoor liefhebbers.
Enne op de foto met de 146 252 zien jullie een stukje van mijn vingers voor de lens want ik kwam tijd te kort om mijn tel goed en snel klaar te hebben. :(

Groet Michel   
Re: Station Giessen Duitsland.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Station Giessen Duitsland.
Deel 2

Groet Michel
Re: Station Giessen Duitsland.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Station Giessen Duitsland.
Deel 3 en laatste deel.

Groet Michel
Re: Station Giessen Duitsland.
Niet even het hoekje om wezen kijken op het zuidelijk deel van het station?  :)
Gießen is een zgn. "Keilbahnhof", ligt in de oksel van waar twee lijnen samenkomen.
https://www.google.nl/maps/@50.5797611,8.6632216,371m/data=!3m1!1e3
Re: Station Giessen Duitsland.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Station Giessen Duitsland.
Leuk Michel, mooie foto's  :thumbup:

Citaat van: h0_miessie op zaterdag 30 maart 2019, 19:51:11
Verder in mijn ogen iets unieks maar ik kan het fout hebben toen wij op het perron stonden bij spoor 2 en 3 kwam er op spoor drie de 146 252 binnen rijden en ging op spoor 2 de 146 253 weg twee opvolgde locs dat had ik en de rest van de jongens ook nog nooit gezien.
Komt inderdaad niet vaak voor, maar die twee (of is het 253 en 254) zie ik vaak gebroederlijk naast elkaar op Frankfurt (Main) Hbf staan wachten...
Zal eens een foto er van proberen te maken.
Misschien volgende week, dan voor het eerst na mijn operatie van drie weken geleden weer naar mijn werk.
Re: Station Giessen Duitsland.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Station Giessen Duitsland.
 @citaat @citaat
Victor, nee daar hebben wij niet gekeken / gestaan maar de volgende keer als we weer naar het spoor 0 evenement gaan zullen we daar zeker gaan kijken.
We zagen we een werktrein aan de andere kant van het stationsplein rijden maar hebben er verder geen aandacht aanbesteed.
Bedankt voor de Google Maps link erg leuk om te zien hoe we gelopen hebben maar ook om te zien waar we de volgende keer gaan staan.

@citaat
Eric-Paul, het was mijn eerste keer dat ik twee opvolgende loc nummers zag staan / rijden.
Zou erg leuk zijn als je daar een foto van kan maken op het station van Frankfurt.
Succes morgen met je eerste werkdag na drie weken en beterschap met het herstel van je operatie.

Groet Michel
Re: Station Giessen Duitsland.
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: Station Giessen Duitsland.
Alsof je schitterende baan niet genoeg is, maak je ook schitterende foto's.
Bedankt voor het delen.
Re: Station Giessen Duitsland.
Hoi,

Hierbij ook mijn foto's. :)
Vooral de mega lange autotransporttreinen waren erg imposant. B)















































Gr.
René
Re: Station Giessen Duitsland.
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Station Giessen Duitsland.
Hallo Michel en Renee

Bedankt voor het delen van deze pr8ige fotoserie.  :arrow: :thumbup: :thumbup:
Re: Station Giessen Duitsland.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Station Giessen Duitsland.
Citaat van: h0_miessie op zondag 31 maart 2019, 08:31:15
Eric-Paul, het was mijn eerste keer dat ik twee opvolgende loc nummers zag staan / rijden.
Zou erg leuk zijn als je daar een foto van kan maken op het station van Frankfurt.
Succes morgen met je eerste werkdag na drie weken en beterschap met het herstel van je operatie.

Hoi Michel, werkdag was erg vermoeiend, maar met resultaat: op de terugweg direct gelukt beide naast elkaar op de foto te nemen!




Re: Station Giessen Duitsland.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Station Giessen Duitsland.
Fraaie foto's Eric-Paul. :) :thumbup:
Waar ik twee foto's voor nodig had daar zet jij ze op één foto. :P
En niet te veel hooi op je vork nemen hé zo na je operatie rustig opbouwen is mijn advies.

Groet Michel