Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

aansluiten s88 met diodetruc wat doe ik fout?

Gestart door vanb zaterdag 30 maart 2019, 15:10:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
aansluiten s88 met diodetruc wat doe ik fout?
Ben weer bezig met massadetectie. Gebruikte hiervoor altijd de diode truck zoals op de foto. Witte draad gaat naar spanningsloze spoorstaaf. Andere kant via utp naar een aj terugmelder. Krijg alleen geen melding meer. Krijg wel een bezetmelding als ik de witte draad rechtstreeks op de utp soldeer. Gaat dus iets fout via de diode maar wat? Nogmaals altijd zo gewerkt op mijn vorige banen.

Wat doe ik fout?

maikel
Re: aansluiten s88 met diodetruc wat doe ik fout?


Ik had altijd last van haperende kleine locjes op de meldsectie. Nadat ik bij Wim Ros (Rosoft) bij wijze van uitproberen een s88 met Diodetruuk ( voor 25 euro) had gekocht was het probleem uit de wereld.

Dit is niet een direct antwoord op je vraag maar misschien heb je er toch wat aan.

Los daarvan misschien zijn er in jouw opzet diodes niet in orde.

Mvg Harry.
Re: aansluiten s88 met diodetruc wat doe ik fout?
Witte draad naar de spanningsloze spoorstaaf, lijkt mij niet goed.
Die moet gemeenschappelijk naar de GND (BR) spoorstaaf.
De andere kant 8x of 16x maal moet naar de meetsecties dus naar de s88 spoorstaaf aansluitingen.
Het werkt ook niet als de diode verkeerd om zit.

Groetjes
Re: aansluiten s88 met diodetruc wat doe ik fout?
misschien  niet helemaal duidelijk maar zo heb ik het volgens mij. Heeft op mijn vorige baan gewerkt met deze diodes. Heb alles zo gesoldeerd laten zitten.
Re: aansluiten s88 met diodetruc wat doe ik fout?
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: aansluiten s88 met diodetruc wat doe ik fout?
De diode zit tussen de twee spoorstaven verbonden waarbij de sperzijde (streepje op diode) aan de geïsoleerde spoorstaaf zit.