Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Uit de hand gelopen koploper tapijttestbaantje..

Gestart door Har zaterdag 30 maart 2019, 12:46:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Uit de hand gelopen koploper tapijttestbaantje..
Mijn kleine treinenzoldertje is nu nog een janboel en volgestampt met treinenmateriaal. Dit ter voorbereiding voor de ombouw tot treinenparadijsje.Aangezien dit een pensioenaangelegenheid is, ben ik wel aan het testen geslagen met koploper.

Het testbaantje met M rails is een schaduwstationstudie. Koploper werkt uitstekend en zeer betrouwbaar in combinatie met digikeys wisselaansturing ( dr 4018) en rosoft bezetmelders en rosoft loconet interface.In het eindproduct verdwijnen de m rails uit het zicht in een ondergebouwd schaduwststation. Om vervolgens via een railspiraal omhoog te klimmen en verder te gaan met secuur geballaste K rails icm Sommerfeldt bovenleiding.

Maar zoals gezegd dit is een pensioenaangelegenheid.. Voorlopig zit ik met een uit de hand gelopen testbaantje met 4 automatisch lopende treinen en een pendelloc. Volgens hetzelfde concept zeer simpel uit te breiden tot 10 automatisch lopende treinen...



Mvg Harry





Re: Uit de hand gelopen koploper tapijttestbaantje..
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Uit de hand gelopen koploper tapijttestbaantje..
Dat heb je knap voor elkaar, Harry  :thumbup:

Loopt ook mooi vloeiend allemaal !
Toch een vraag; waarom wachten tot je pensioen ?
Ik kan heel veel redenen bedenken, om dat juist niet te doen.

Grtz Tony
Re: Uit de hand gelopen koploper tapijttestbaantje..
 Tja Tony..

Tis een super cliché maar ik heb het druk. ( bij NS als machinist + in de medezeggenschap) Ik moet nog 5 jaar en ik hoop op een wat groter huis zo tegen mijn pensioen. Dat is het eigenlijk.
Re: Uit de hand gelopen koploper tapijttestbaantje..
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Uit de hand gelopen koploper tapijttestbaantje..
Ik snap het, Harry.

Misschien zijn een paar schragen met wat platen/planken een fijne tussenoplossing.
Kost bijna niks, altijd her te gebruiken en je hoeft niet over de grond te kruipen.
Ik denk maar wat hardop  ;)

Grtz Tony
Re: Uit de hand gelopen koploper tapijttestbaantje..
 
....Tis een idee inderdaad. Het is echter een beperkte ruimte die ik moet proberen zo slim mogelijk in te delen..Want er moet ook ruimte overblijven voor de opslag van materieel. De witte dozen in het filmpje zitten vol trein materiaal...
Re: Uit de hand gelopen koploper tapijttestbaantje..
Meestal zie je dat men na hun pensionering kleiner gaat wonen om meer te kunnen genieten :D
Voor opslag kun je ook ruimte huren ;)