Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

MRdirect V9 en MFX-decoders

Gestart door MRdirect donderdag 28 maart 2019, 11:17:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
MRdirect V9 en MFX-decoders
Lid sinds: 2015

offline
MRdirect V9 en MFX-decoders
Ik zelf rij al meer dan een jaar met MRdirect versie 9.*.
Voor de MFX-decoders met meer dan 4 functies heb ik de software zo gemaakt dat meerdere ?extra? decoders op locadres+1, locadres+2, enz mogelijk worden.
Bij het testen blijkt dat als er een type MFX decoder in de loc-lijst staat dit tot een grote vertraging in de afhandeling lijdt. De oorzaak heb ik nog niet kunnen vinden. Zelf beschik ik niet over een MFX-loc dat bemoeilijkt het testen cq foutzoeken.
Is er iemand in de omgeving van Dordrecht die mij (voor max ca 2 maanden) zo?n loc kan lenen. Graag eentje die tot 12 of 16 functies heeft.

Met vriendelijke groet,
Marco
Re: MRdirect V9 en MFX-decoders
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: MRdirect V9 en MFX-decoders
Beste Marco,

Toen ik lang geleden mijn eerste Märklin MFX lok (Märklin/Esu decoder), maar natuurlijk rijdend op motorola, op mijn Raptor gestuurde baan zette, was handmatig rijden prima, maar automatisch rijden heel slecht, de lok luisterde niet naar veranderingen in de rijsnelheid.

De man van Raptor is toen bij mij geweest, heeft het gezien en heeft de lok meegenomen, na verloop van tijd kwam hij terug, gaf de lok terug, deed een update in mijn Raptor en we gingen de automatiek weer starten, de lok reed perfect.

De man van Raptor verzuchtte toen: de effiëncy van deze decoder is een stuk minder, wat dat precies betekent weet ik natuurlijk niet, het is het geheim van de smid, maar ik noem het maar "doofheid".

Ik heb met de Märklin (zonder Esu) MFX sounddecoders het idee dat die nog wat "dover" geworden zijn, een bepaalde stoomlok "hoort" nog wel eens een functie wijziging niet of dat nu nog zo is, weet ik niet, ik heb nog geen Märklin MFX lok met de huidige decoder.

Nee, ik woon niet in de buurt van Dord, ik heb wel 30 jaar in de buurt gewerkt (Pape City).

Groet, Anne Wtenweerde
Re: MRdirect V9 en MFX-decoders
Kan het ook zijn dat raptor niet hard genoeg praat :D
Re: MRdirect V9 en MFX-decoders
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: MRdirect V9 en MFX-decoders
 @citaat

Ook dat is het geheim van de smid, maar ook een onzinnige opmerking, als je had gezegd dat de Raptor niet vaak genoeg herhaalt, dan zou je wel eens in de goede richting "gepraat" hebben.

Groet, Anne W
Re: MRdirect V9 en MFX-decoders
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: MRdirect V9 en MFX-decoders
Citaat van: Anne W op donderdag 28 maart 2019, 22:49:28
Beste Marco,

Toen ik lang geleden mijn eerste Märklin MFX lok (Märklin/Esu decoder), maar natuurlijk rijdend op motorola, op mijn Raptor gestuurde baan zette, was handmatig rijden prima, maar automatisch rijden heel slecht, de lok luisterde niet naar veranderingen in de rijsnelheid.

De man van Raptor is toen bij mij geweest, heeft het gezien en heeft de lok meegenomen, na verloop van tijd kwam hij terug, gaf de lok terug, deed een update in mijn Raptor en we gingen de automatiek weer starten, de lok reed perfect.

De man van Raptor verzuchtte toen: de effiëncy van deze decoder is een stuk minder, wat dat precies betekent weet ik natuurlijk niet, het is het geheim van de smid, maar ik noem het maar "doofheid".

Ik heb met de Märklin (zonder Esu) MFX sounddecoders het idee dat die nog wat "dover" geworden zijn, een bepaalde stoomlok "hoort" nog wel eens een functie wijziging niet of dat nu nog zo is, weet ik niet, ik heb nog geen Märklin MFX lok met de huidige decoder.
Citaat van: hmmglaser op vrijdag 29 maart 2019, 22:49:12
Kan het ook zijn dat raptor niet hard genoeg praat :D
Citaat van: Anne W op vrijdag 29 maart 2019, 23:02:30
@citaat
Ook dat is het geheim van de smid, maar ook een onzinnige opmerking, als je had gezegd dat de Raptor niet vaak genoeg herhaalt, dan zou je wel eens in de goede richting "gepraat" hebben.

Heren,
Marco vraagt niet naar zaken betreffende de Raptor, laten we het maar bij de vraag houden of een mede forumlid tijdelijk een loc wil afstaan aan Marco voor zijn zoektocht naar de problemen tussen MR-direct en Mfx.
Re: MRdirect V9 en MFX-decoders
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: MRdirect V9 en MFX-decoders
Beste Fred,

Even een correctie of aanvulling (als je wil), Marco maakt met MR Direct een eigen digitaal signaal, dat signaal blijkt niet goed te doen wat hij wil, ik vertel hem een verhaal van wat ik en Raptor hebben meegemaakt met de MFX decoders, iets denk ik met herhaalfrequenties, wetenschap die nuttig kan zijn voor Marco.

Groet, Anne W

P.S., dus geen reclame voor Raptor, wie van de huidige lezers wil nog een apparaat zonder beeldscherm?