Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Ontslakkingskuil en/of inspectieput

Gestart door Antoine1 donderdag 28 maart 2019, 10:09:10

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ontslakkingskuil en/of inspectieput
Voor mijn stoomdepot wil ik een ontslakkingskuil en inspectieput maken. In het tijdschrift van Markus Tiedtke staat onderstaande mooie foto van Bochmann en Kochendorfer . Er is echter iets wat ik niet begrijp. In het midden tussen de twee rijbanen zie je boven en onder twee putten waar het kolenrestant in terecht komt (Schlackensumpf). Direkt daarnaast zie je tussen de railstaven de putten waar de loc boven zal staan als deze wordt ontslakt. Echter boven en onder deze putten zijn ook weer putten die voorzien zijn van trapjes. Ik heb ze rood omcirkeld, zijn dit inspectieputten?

Groetjes Antoine
Re: Ontslakkingskuil en/of inspectieput
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Ontslakkingskuil en/of inspectieput
Hi Antoine,

Dat klopt dat zijn inspectie putten maar ook om "van onderen" goed schoon te maken / smeren ect.
Kijk eens op mijn draadje daar staan wat foto's van mijn te bouwen BW.
Ben al een tijdje met de voorbereidingen bezig en heb al het een en ander in elkaar gezet.
B & K is alleen al erg lang niet meer leverbaar maar soms kom je wel iets op internet tegen.
Klik hier

groet
Harald
Re: Ontslakkingskuil en/of inspectieput
Hallo Harald,

Dank je wel voor jouw antwoord! Ik heb in jouw draadje gelezen dat de diepte 47 mm van de inspectie put 47 mm is. Heb je misschien een schets of foto met meer maten? Met name de lengte en diepte van de overige putten wil ik graag weten (afgerond op cm). Alvast bedankt.

Groetjes Antoine
Re: Ontslakkingskuil en/of inspectieput
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Ontslakkingskuil en/of inspectieput
Enkele tekeningen daarvan kan je vast de maten herleiden:

groet
Harald
Re: Ontslakkingskuil en/of inspectieput
Dit is super!

Dank je wel.
Re: Ontslakkingskuil en/of inspectieput
Moet de lengte van een inspectie put langer zijn dan de langste stoomloc?

Groetjes Antoine
Re: Ontslakkingskuil en/of inspectieput
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Ontslakkingskuil en/of inspectieput
Nee dat is niet echt nodig, als ze er maar bij kunnen.

groet
Harald