Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

probleem na inbouw uhlenbrock 75000

Gestart door asconahobbyist zaterdag 23 maart 2019, 15:38:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
probleem na inbouw uhlenbrock 75000
Zonet een uhlenbrock 75000 in een oude marklin 1202 gebouwd, wilde proefdraaien,maar loc reed niet,verlichting deed het wel,netjes wisselend met de rijrichting. Ineens vanuit het niets spuit de loc ervandoor,reageerd nergens op,alsof het een analoge loc is. Stop knop ingedrukt,daarna weer op Go, weer niet rijden,wel de verlichting. Ik rijdt met een 6021,wat kan hier aan de hand zijn (de loc reed analoog,voor de ombouw uitstekend)
Re: probleem na inbouw uhlenbrock 75000
Standaard staat deze 75000 ook in de analoog stand. Als je digitaal wilt moet je hem omzetten.
Re: probleem na inbouw uhlenbrock 75000
 @citaat @citaat "Ein Umschaltimpuls von ca. 8 Sekunden
macht aus dem Umschalter einen Digital-
decoder."
Bron ===> klik
Re: probleem na inbouw uhlenbrock 75000
Dan gaan we dat eens proberen,thanx!!   Overigens was ik al bij de winkel geweest waar ik m kocht en ik kan met de loc heen,als ie echt stuk zou zijn dan kan ie terug.
Re: probleem na inbouw uhlenbrock 75000
De tip van nobody was de juiste!!  Hij doet het!! Super bedankt! 👍
Re: probleem na inbouw uhlenbrock 75000
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: probleem na inbouw uhlenbrock 75000
Staat dat niet in de gebruiksaanwijzing?

Groet, Anne W
Re: probleem na inbouw uhlenbrock 75000
Er zat niks bij,de aansluitkleuren heb ik via Google gevonden.
Re: probleem na inbouw uhlenbrock 75000
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: probleem na inbouw uhlenbrock 75000
Citaat van: Anne W op zondag 24 maart 2019, 10:45:09
Staat dat niet in de gebruiksaanwijzing?


Staat wel in de gebruiksaanwijzing, alleen even verder zoeken via de link die Wim een paar posten terug aangaf.

Beetje terugbladeren helpt wel eens!
Re: probleem na inbouw uhlenbrock 75000
Tuurlijk staat het daarin, maar dat heeft altijd als nadeel dat je die moet lezen.

Groetjes
Re: probleem na inbouw uhlenbrock 75000
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: probleem na inbouw uhlenbrock 75000
Maar elk nadeel heeft z'n voordeel.  ;)
Re: probleem na inbouw uhlenbrock 75000
Misschien moeten ze is anders gaan denken want je plaatst een decoder meestal om digitaal te gaan rijden dus standaard uit zetten die analoge herkenning.
Re: probleem na inbouw uhlenbrock 75000
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: probleem na inbouw uhlenbrock 75000
 @citaat Niet in alle gevallen waar, want wat doe je als je mechanische omschakelrelais defect is en er geen nieuwe of vervangende verkrijgbaar is voor je analoge loc ? Dan heb je de Uhlenbrock 75000 als alternatief.
Re: probleem na inbouw uhlenbrock 75000
Bericht aangepast maar omschakelaars zijn er volgens mij nog genoeg het zal eerder zijn dat een winkelier een 75000 heeft liggen en een omschakelaars niet omdat deze te weinig verkopen ;)
Re: probleem na inbouw uhlenbrock 75000
Citaat van: hmmglaser op maandag 25 maart 2019, 07:16:14

Misschien moeten ze is anders gaan denken want je plaatst een decoder meestal om digitaal te gaan rijden dus standaard uit zetten die analoge herkenning.


Kletskoek, als zo vaak. De decoder heeft geen analoog herkenning.
Re: probleem na inbouw uhlenbrock 75000
Ik heb het niet specifiek over deze decoder(die standaard in analoge modus staat)maar over decoder in het algemeen analoge herkening standaard uit.
Maar het is net zo als zoveel dingen in het leven dat ze teveel rekening houden met een minderheid ;)
Re: probleem na inbouw uhlenbrock 75000
Citaat van: hmmglaser op maandag 25 maart 2019, 12:20:39

Ik heb het niet specifiek over deze decoder maar over decoder in het algemeen analoge herkening standaard uit.


Kletskoek, als zo vaak. De analoge rijder heeft dan een digitale centrale nodig om een decoder op analoog bedrijf te zetten.
Re: probleem na inbouw uhlenbrock 75000
  @citaat @citaat Dit topic gaat nu eenmaal specifiek over de Uhlenbrock "Analoger Fahrtrichtungsumschalter
(und Digitaldecoder) für Allstrommotoren".
Logisch dus dat analoog preferent is.
Bron ===> klik
Re: probleem na inbouw uhlenbrock 75000
Kletskoek Ben er kan met een analog apparaat geschakeld worden tussen analog en digitaal.
Dus in mijn ogen is het een beter optie om digitaal standaard aan te zetten want ongeacht wat je doet de lok zal niet spontaan gaan rijden omdat ze wacht op een digitaal signaal.
Re: probleem na inbouw uhlenbrock 75000
Citaat van: asconahobbyist op zaterdag 23 maart 2019, 15:38:25
Ineens vanuit het niets spuit de loc ervandoor
Dit gebeurt er met een 75000 die in analoogstand staat (dus als rijrichtingomschakelaar) op een digitaal signaal.

@citaat
Citaat van: hmmglaser op maandag 25 maart 2019, 12:49:28
er kan met een analog apparaat geschakeld worden tussen analog en digitaal.
Je kunt de 75000 met een analoge trafo op digitaal zetten, maar niet meer terug!
Re: probleem na inbouw uhlenbrock 75000
 @citaat2 Uit de gebruiksaanwijzing van de 75000 :

Hinweis: Von Digital- auf Analogbetrieb kann nur mit einem analogen Trafo umgeschaltet werden!