Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Laxå deel 2 (video)

Gestart door dp donderdag 21 maart 2019, 08:50:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Laxå deel 2 (video)
Lid sinds: 2011

offline
Laxå deel 2 (video)
Toen ik eenmaal 'wist' dat er veel te beleven was in de driehoek ten oosten van Laxå heb ik via Google maps gekeken hoe ik daar in de buurt kon komen.
Dit was nog niet zo eenvoudig en mijn eerste poging (via de noordkant) mislukte. (de weg bleek toch meer weg te hebben van een grasbaan met 50cm hoge beplanting)
Maar we waren niet voor 1 gat te vangen en via de westkant werd toch een zandweg (in Zweden grüssvägen genoemd) gevonden die eigenlijk tot midden in de driehoek liep.
Het laatste stuk was onbegaanbaar, maar daar kon ik wel heen lopen.
De drone kon dus in het midden opgelaten worden en ik hoefde niet zo ver te vliegen (scheelt weer batterijen) en hoopte iets eerder te merken dat er een trein aan kwam (dat was dan weer niet het geval).

Het was wel een redelijk succes, want voor een zomervakantie avond kwam er aardig wat leuk spul voorbij.
Al blijft het lastig om een trein te herkennen als je ook op 1000 andere dingen moet letten en de camera maar 1 kant tegelijk op kan laten kijken.
En ook nog beperkte vliegtijd hebt, dus niet even lekker in de lucht gaat hangen totdat je een trein ziet komen.
Misschien voor volgende keer toch maar een extra accu of 2 kopen  ;)

Re: Laxå deel 2 (video)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Laxå deel 2 (video)
Hi Peter?

Leuk filmpje zo van boven en middenin de "wildernis".
Direct maar even op Google Earth gekeken waar Laxå ligt.

groet
Harald
Re: Laxå deel 2 (video)
Lid sinds: 2011

offline
Re: Laxå deel 2 (video)
Bedankt!
Ja, dat begrijp ik.
Zat niet in het basisschool topo pakket.

Zoals bijna overal in Zweden was dit 'ooit' een vrij groot station waar zelfs een lijntje aftakte naar een fabriek een dorpje verderop en een stamlijn naar industrie net boven het emplacement.
Compleet met een eigen locloods(je) en draaischijf en de nodige sporen.
Je kunt her en der nog bewijs vinden van dit mooie verleden, maar dat wordt langzaam minder natuurlijk.