Nieuws: Nog niet alle 15 jaar 3railforum jubileum setjes zijn opgehaald!! Lees hier verder hoe je je bestelling alsnog kunt ophalen!
+  3rail Forum
|-+  Modelbaanbesturing & Software
| |-+  Digitale Besturing (alle merken)
| | |-+  Digitale Besturing Märklin
| | | |-+  De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Pagina's: 1 ... 5 6 [7]   Omlaag

Auteur Topic: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz  (gelezen 33603 keer)

AlbertG

• Stamgast
    • Bouw van mijn baan 'Den Akker'
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
« Reactie #300 Gepost op: donderdag 03 maart 2022, 07:54:07 »

Bij dat forumtopic werd de Gleisbox niet vermeld dacht ik.

Welk forumtopic bedoel je?

Concreet : zijn er redenen om absoluut niet voor de SRSEII te gaan ?

Met hoeveel treinen wil je gaan rijden?
De Gleissbox levert maximaal 1,9A stroom. Als je met meer dan 3 treinen tegelijkertijd (mijn inschatting) wil gaan rijden zul je een booster nodig hebben voor meer stroom op je baan. Je kunt natuurlijk makkelijk meer treinen op je baan zetten maar zodra er meer tegelijk gaan rijden hebben ze allemaal stroom nodig.
Mijn ervaring is dat de SRSEII te langzaam is om seinen te schakelen met bijvoorbeeld een Digikeijs DR4018

En Rocrail is het perfecte programma om je treinbaan mee te besturen  :D

Bekijk ook deze video maar eens:
« Laatst bewerkt op: donderdag 03 maart 2022, 07:55:56 door AlbertG »
Albert.
Vooral veel treinen. Alles wat ik mooi vind.
Rocrail / TamsMC / HSI88 / Servo's / gleisbox (SRSEII)
Bouw van mijn baan 'Den Akker': http://forum.3rail.nl/index.php?topic=38912.0
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UC1UVuMhBRtDYMIzs-UW-krg

Haradigi

• Vaste Inboedel
  • "Meet (kijk, voel, luister) en weet"
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
« Reactie #301 Gepost op: donderdag 03 maart 2022, 09:53:48 »

Hi Bob,

Hier komt ook een SRSE-II (en bij een vriend ook) waar ik alles mee ga besturen via het treinbesturings programma TrainController.
Er staan dan zeker 50 loc's op de baan (die niet tegelijkertijd rijden) met twee boosters van 10A.
Mij is niets bekend dat de SRSE-II traag zou zijn maar dit ga ik zeker nog "uitzoeken".

groet
Harald
« Laatst bewerkt op: donderdag 03 maart 2022, 09:56:00 door Haradigi »

ronaldk

• Vaste Inboedel
    • H0: Bouw van mijn baan
« Reactie #302 Gepost op: donderdag 03 maart 2022, 16:06:40 »

hoi,

Er staan dan zeker 50 loc's op de baan (die niet tegelijkertijd rijden) met twee boosters van 10A. Mij is niets bekend dat de SRSE-II traag zou zijn maar dit ga ik zeker nog "uitzoeken".

Het gaat om het aantal commando's dat in bepaalde tijd gegeven kan worden. Bij het DCC-protocol ligt het maximum op ongeveer 17 tot 18 rijdende treintjes. Ligt een beetje afhankelijk van de centrale hoe hij met het DCC-protocol omgaat. Kom je tegen de grens aan dan zullen er commando's niet goed doorkomen en/of gemist worden. Mogelijk kan het aantal iets minder zijn als er ook nog Motorola en MFX-signaal erbij opgezet mag worden. Tot hoeveel treinen het MFX-protocol kan afhandelen zonder dat er vertragingen optreden en commando's gemist worden is bij mij niet bekend.
De bouw van Poggendam: Op het 3railforum en BNLS-forum

AlbertG

• Stamgast
    • Bouw van mijn baan 'Den Akker'
« Reactie #303 Gepost op: donderdag 03 maart 2022, 17:51:37 »

Mijn ervaring is dat de SRSEII te langzaam is om seinen te schakelen met bijvoorbeeld een Digikeijs DR4018

Bij het maken van een video over seinen in combinatie met de Digikeijs DR4018 liep ik er tegenaan dat de SRSEII de opdrachten niet snel genoeg kon verwerken waardoor ik niet het juiste seinbeeld kreeg.
Voor de video ben ik toen overgestapt op een DCC++ centrale op basis van een Arduino waar ik dat probleem niet had.
Mijn opmerking over de snelheid van de SRSEII heeft dus niets te maken met het maximaal aantal treinen maar met het aansturen van seinen.

Albert.
Vooral veel treinen. Alles wat ik mooi vind.
Rocrail / TamsMC / HSI88 / Servo's / gleisbox (SRSEII)
Bouw van mijn baan 'Den Akker': http://forum.3rail.nl/index.php?topic=38912.0
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UC1UVuMhBRtDYMIzs-UW-krg

Jasper112b

• Nieuwe Gast
« Reactie #304 Gepost op: zondag 17 april 2022, 13:57:14 »

Het is het beste als 5 of 10 mensen samenkomen om de printplaat te maken toestaan. Dat scheelt kosten.

Torsten Giese heeft ingestemd met het sluiten van de printplaten Bestel als je het niet zelf wilt doen.

Misschien had ik het verkeerd begrepen, maar na het mailen van Torsten, lijkt het me handig even zijn reactie te delen :)

Citaat
I have had planned to organise a collected order of the pre assembled PCBs but didn't got an response and therefore I'm not planning that anymore. Will just take too much time to get the required pieces together to get a good discount at the manufacture and therefore the idea was canceled from my side.

I never had the idea to offer fully build SRSEII like Gerd did that for a while. I just don't have the time for that service.

Neemt niet weg dat ik nog steeds erg graag een SRSEII zou willen, en helaas zelf niet handig genoeg ben om zoiets in elkaar te solderen. Dus als iemand nog een manier weet om er 1 te krijgen, hoor ik het graag!

Haradigi

• Vaste Inboedel
« Reactie #305 Gepost op: dinsdag 19 april 2022, 11:23:45 »

@citaat
Wil misschien ook wel meedoen met twee stuks (ook voor een vriend).

groet
Harald

Haradigi

• Vaste Inboedel
« Reactie #306 Gepost op: donderdag 12 mei 2022, 10:30:16 »

Hi allemaal,

De beslissing is genomen en daarom eergisteren twee SRSE-II besteld eentje voor Cees (Ceess) en eentje voor mijzelf.
Ik ben erg benieuwd hoe dit project gaat lopen.
Gelukkig is er genoeg info en hulp te vinden.

groet
Harald
Pagina's: 1 ... 5 6 [7]   Omhoog