Hallo Albert,
Zojuist de volledige reset uitgevoerd van de SRSEII door het uitvoeren van een update met de volgende commando's over Putty:
cd /tmp
wget
http://lnxpps.de/can2udp/srseII/bin/openwrt-ramips-mt76x8-omega2p-squashfs-sysupgrade_v1.2.binsysupgrade -n openwrt-ramips-mt76x8-omega2p-squashfs-sysupgrade_v1.2.bin
De parameter -n zorgt ervoor dat ook de oude configuratie volledig wordt verwijderd.
En nu zie ik het voorgeconfigureerde Access Point weer keurig op de webpagina van de SRSEII

Daarna heb ik de SRSEII weer opnieuw ingesteld. Natuurlijk door de handleiding van Leo te gebruiken

Het levert wel de volgende mini-handleiding op voor mensen die de SRSEII alleen via LAN gebruiken en met iTrain (zoals ik).
1. SRSEII aansluiten op ethernetkabel (LAN) en IP-adres van de SRSEII aflezen en als vast IP-adres instellen in je eigen thuisrouter.
2. Inloggen via de webinterface van de SRSEII (IP-adres van de SRSEII invoeren in je webbrowser. Username is 'root', paswoord is 'knaller') en vervolgens:
a. Eventueel: paswoord veranderen via 'System - Administration'
b. Tijdzone instellen op 'Europe/Amsterdam' via 'System - System - General Settings'
c. Eventueel: taal wijzigen naar Engels via 'System - System - Language and Style'
Zorg ervoor dat je na aanpassingen op de knop 'Save & Apply' drukt!
3. Putty twee maal opstarten en via eerder verkregen IP-adres twee maal verbinding maken met de SRSEII.
a. Op beide Putty-schermen inloggen met username 'root' en je paswoord
b. Je ziet nu in beide schermen de prompt 'root@GleisBox:~#'
c. Start in één scherm de can-monitor op => commando is 'can-monitor' + enter
d. Instellen aantal S88N-modules op drie (eigen aantal natuurlijk invoeren) met startadres 1.1 door in het andere scherm de volgende commando's uit te voeren:
cansend can0 00300300# => Levert in de can-monitor informatie over het Gateway UID op (bij mij '43425553')
cansend can0 00000300#434255530B030003 => let op juiste Gateway UID. Aantal modules is hier 0003 (hexadecimaal).
cansend can0 00000300#434255530B020000 => let op juiste Gateway UID. Startadres detectieaansluitingen is 0000 (is gelijk aan 1.1)
4. Verwijderen locomotievenlijst uit de SRSEII (om te voorkomen dat deze wordt ingelezen door iTrain) door volgende commando's in te voeren:
rm /www/config/lokomotive.cs2
touch /www/config/lokomotive.cs2
5. In iTrain de SRSEII configureren via 'Wijzig - Interfaces'. Stel als type centrale de 'N Märklin Central Station 2/3' in. Op dezelfde pagina kun je verbinding maken met de SRSEII onder het tabblad 'Verbinding'. Druk op 'Vind' en de SRSEII wordt gevonden door iTrain. Mocht dat niet lukken, dan het eerder gevonden IP-adres van de SRSEII hier invoeren. Onder het tabblad 'Specifiek' laat je het aantal S88-modules op '0' staan. Dat is specifiek bedoeld voor een aparte aansluiting van S88-modules op de originele CS2/3 en niet voor de SRSEII. Daar zijn deze modules direct verbonden met de CAN-bus.
Nu begint het vullen van iTrain met locomotieven, wagons, treinen, treintypes, accessoires, terugmelders, blokken, etc., etc. Hoe nauwkeuriger, hoe beter

Groeten,
Rob.