Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

flex rails

Gestart door joachim123 zondag 31 maart 2019, 14:20:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
flex rails
joachim123
gast

flex rails
Hallo,

Hoe moet je de flex rail (2205 van 900mm) aansluiten met je andere sporen.
Klopt het dat ik hier een tussenstuk voor nodig heb 7595.


Mvg, Joachim Demeyere


Re: flex rails
joachim123
gast

Re: flex rails
Het zit namelijk zo, doordat ik mijn 2205 een bocht laat maken, is de lengte van de onderkant van de flexrail groter dan die van de bovenkant (de onderkant moet een grotere afstand afleggen). De rails van de bovenkant en de onderkant zijn wel even lang...
Hoe zou je dit probleem kunnen oplossen langs beide kanten van het spoorstuk is er namelijk een opening, die niet dichtgaat doordat omtrek groter is...

Alvast bedankt!
Re: flex rails
Ben den Hollander
gast

Re: flex rails
Als je de boog hebt gelegd zaag je de spoorstaven op maat. Dan zet je de 7595 eraan en de railverbinders en je kunt weer verder met de volgende flex.

Gr, Ben.
Re: flex rails
joachim123
gast

Re: flex rails
Beste Ben,


Hoe bedoel je op maat zagen?
Ik heb namelijk één flexrail die ik tussen twee normale sporen leg..

Joachim
Re: flex rails
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: flex rails
je binnenrail inkorten zodat je een rechte aansluiting krijgt.Dan kan je simpel de aansluiting voor puko's solderen op de onderkant en railverbinders gebruiken aan de sporen.Als het op een recht stuk is gewoon gelijk afkorten en idem.

Ps : of mss eens de zoekfunctie leren gebruiken  : https://forum.3rail.nl/index.php?topic=40240.0
Re: flex rails
joachim123
gast

Re: flex rails
Is dat ergens te vinden op een filmpje hoe dit gedaan wordt?, want ik zou echt niet weten hoe ik hieraan zou moeten beginnen.
Re: flex rails
Ben den Hollander
gast

Re: flex rails
Natuurlijk....



Edit Herman05: Bericht aangepast. Ontevredenheid over het modereren kan gemeld worden bij het beheer