Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

symbolen CS 3 gebeurtenissen

Gestart door reneels dinsdag 12 maart 2019, 16:24:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
symbolen CS 3 gebeurtenissen
Lid sinds: 2015

offline
symbolen CS 3 gebeurtenissen
Heeft iemand enig idee wat deze symbolen (de laatste 2) voor functie hebben als je ze selecteert? Ik heb van alles geprobeerd, maar tot nu toe lijkt het het meest op Egyptische hiërogliefen, zonder vertaling. zie bijlage

alvast bedankt

Re: symbolen CS 3 gebeurtenissen
Ben den Hollander
gast

Re: symbolen CS 3 gebeurtenissen
Rijden op zicht......?
Re: symbolen CS 3 gebeurtenissen
Dat zou het zeker kunnen zijn ware het niet dat oogje bij de te kiezen artikelen gebruikt wordt en bij kezes v d plattegronden en het locje iets zou moeten zeggen over activeren v e s88 contact.
Re: symbolen CS 3 gebeurtenissen
Reneels,

Dit artikel gevonden op het Stummis forum. Zij hadden het weer gevonden op een Deens forum-

Het lukt even niet om de plaatjes toe te voegen. Dus dit is alleen de tekst. Het artikel staat hier. (Google translate)

https://baneforum.dk/viewtopic.php?f=6&t=3110


CS3 versie 1.4.0 - Zie de locatie van de trein op het sporenplan.

De nieuwe versie van CS3 bevat functionaliteit voor het instellen en weergeven van de locatie van de trein op het sporenplan. De functie kan momenteel. toon alleen de locatie van treinen die u zelf aanwijst via evenementen. Het kan niet reageren op de locatie van de trein. Dit is echter iets dat mogelijk in een latere versie kan worden uitgebreid.

Het werkt als volgt:
Je maakt een evenement en tekent er een locomotief in. Als je al een evenement hebt om een trein te besturen, kun je die gebeurtenis op de juiste manier gebruiken. Vervolgens sleep je een artikel (schakelaar, contact, wat dan ook) erin.

Onder de eigenschappen van het artikel kun je "Actie" kiezen en hier heb je nu twee nieuwe statussen. De ene is een locomotief met een "+" en de andere een locomotief met een kruisje "x".

"+" stelt het artikel in op de locomotief.
"x" verwijdert de locomotief uit het artikel.

De pictogrammen voor de relevante items in het evenement worden gewijzigd om overeen te komen..

U kunt de functie tijdens uw evenement gebruiken om de locatie van de trein te bepalen terwijl deze artikelen over de route passeert.   Met het deskundige gebruik van de functie van uw evenementen die uw treinen besturen, kunt u de locaties van de treinen op het sporenplan krijgen.

Groeten,

Wilz


Re: symbolen CS 3 gebeurtenissen
Lid sinds: 2017

Mijn testbaan 260x200

offline
Re: symbolen CS 3 gebeurtenissen
Wilz, bedankt voor deze mooie Google Translate. Overigens staat het ook in de Changelog voor update 1.4.0

Maar plaatjes zeggen meer dan woorden dus dit plaatje gemaakt.

Te zien is een virtuele remmodule gevangen tussen S88 contact 0-0-6.
Het virtuele sein s-37v, dus wel op het seinplan van de CS3 maar niet aanwezig op de baan, staat op rood.
De motorpost stopt dus en boven het sein wordt de naam "motorpost" geprojecteerd.
Bij groen sein vertrekt de motorpost en dan verdwijnt ook de naam boven het sein.

Ik denk dat dit goed bruikbaar is in overdekte gedeeltes van de baan zoals een tunnel of schaduwstation.
Re: symbolen CS 3 gebeurtenissen
Beste Heren,

heel erg bedankt voor het meedenken en voorbeelden geven, kan ik mee verder.
Heb ik toch nog een vraag. Ik probeer op allerlei manieren te kijken wat de HALT functie en SYSTEEM START functie doen,(bij gebeurtenissen de + functie) Als jullie dat weten houd ik me aanbevolen. Als ik Gebeurtenissen-GO selecteer samen met een S88 contact, dan maakt de CS 3 er SYSTEEM START van, maar als ik die rechtstreeks kies, zie ik niets gebeuren. hetzelfde bij de HALT functie

groet
Rene