Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Invoeren van de Konig Ludwig lok (2680/2698/2880) in CS3+

Gestart door Casey dinsdag 19 maart 2019, 21:15:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Invoeren van de Konig Ludwig lok (2680/2698/2880) in CS3+
Het lukt me niet om deze lok aan de praat te krijgen in CS3+. Ik ben een beginner dus nog geen ervaring in dit soort zaken, wie kan mij op weg helpen?
Re: Invoeren van de Konig Ludwig lok (2680/2698/2880) in CS3+
Weten op welk adres ze staan en de dan handmatig invoeren of via de lokdatabase.
Maar ook dan moet je weten welk adres deze loks hebben.
Re: Invoeren van de Konig Ludwig lok (2680/2698/2880) in CS3+
Ze hebben een vast adres. Ik dacht 79. Moet ik nakijken.

Re: Invoeren van de Konig Ludwig lok (2680/2698/2880) in CS3+
Olav dank je wel, ik ga het proberen je hoort het wel.
Re: Invoeren van de Konig Ludwig lok (2680/2698/2880) in CS3+
Olav, helaas adres 79 werkt niet zowel in MM als DCC geprobeerd echter zonder resultaat de lok komt niet van z'n plaats.
Re: Invoeren van de Konig Ludwig lok (2680/2698/2880) in CS3+
Is het 2880 ?
Zo ja dan is het een analoge lok en geen digitale uitvoering.
Is het 2680 ? Dan is het digitaal.
Zo ja dan is het vaste adres 77 tenzij men dit veranderd heeft via de soldeerbruggen. Lees dit:
https://stummiforum.de/viewtopic.php?t=110021
Is het 2698 ?
Dan is het een analoge gelijkstroom lok.

Cees
Re: Invoeren van de Konig Ludwig lok (2680/2698/2880) in CS3+
Beste Pt2/3,

Dank voor de reactie. Ik heb ontdekt dat er een soldeerstrip onderaan de chip zit waarvan de vier uitgangen allemaal zijn gesoldeerd. Als ik dat op je link naar Stummiforum ga lees ik daar dat je met deze 4 uitgangen je adres instelt, is dat zo want heb ik dan voor adres, ik begrijp dit niet.
Re: Invoeren van de Konig Ludwig lok (2680/2698/2880) in CS3+
Citaat van: Casey op woensdag 20 maart 2019, 23:09:38
Beste Pt2/3,