Nieuws: De 12,5 jaar 3railforum jubileum set is nog verkrijgbaar!! Lees alles erover in het Info Topic of bestel gelijk in onze webshop!
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Elektronicatechniek
| | |-+  Verlichting in gebouwen
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Verlichting in gebouwen  (gelezen 804 keer)

Hans 2.0 TDI

• Vaste Gast
  • C-railer
Verlichting in gebouwen
« Gepost op: zondag 10 maart 2019, 10:33:08 »

Goedemorgen, voor de verlichting in mijn gebouwen gebruik ik van die gele (plastic) fittingen (met geel en bruin draadje) met schroefdraad lampje. Ben nu door mijn voorraad heen maar kan ze nergens vinden. Wie weet waar deze nog te krijgen zijn? Daarnaast denk ik dat deze lampjes wel stroom vreten dus zou ze eventueel willen hebben (en bestaande vervangen) met led lampje en dus met schroefdraad. Heb nu 1 60VA trafo staan en die is puur voor de verlichting en vooralsnog kan deze t makkelijk aan maar moet nog veel verlichting plaatsen. Alvast bedankt !!! Gr, Hans

Anne W

• Vaste Inboedel
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.
Re: Verlichting in gebouwen
« Reactie #1 Gepost op: zondag 10 maart 2019, 11:27:04 »

Beste Hans,

Faller 180670, is met een lampje, tegenwoordig ook met led, 180660 (warm wit) en 180661 (koud wit).

Te krijgen in elke modelspoor winkel, je komt daar te weinig......

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 1 Ma. 6090X decoders 27 staps, 18 MFX decoders(Esu en Mä), 12 met geluid, 28 staps, 27 staps voor de nieuwste Märklin MFX decoders, automatisch bedrijf (Raptor), voor mijn baan zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.0

Annemia

• Vaste Gast
  • Met vriendelijke groet, Winus
« Reactie #2 Gepost op: zondag 10 maart 2019, 11:33:33 »

Ik heb er nog minstens 20 liggen die je wel over kunt nemen. Stuur me maar een PB als je interesse hebt, dan komen we er wel uit.
Met vriendelijke groet, Winus

Haradigi

• Vaste Inboedel
  • "Meet (kijk, voel, luister) en weet"
« Reactie #3 Gepost op: zondag 10 maart 2019, 12:54:26 »

Hi Hans,

Heb hier veel steeklampjes met fitting alleen voor 12 V is dat wat ?

groet
Harald

Hans 2.0 TDI

• Vaste Gast
  • C-railer
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 14 maart 2019, 09:14:14 »

Tijdens het opruimen van mijn voorraadkast (werd wel eens nodig) vond ik nog een aantal lampjes voor in gebouwen dus kan weer even verder. In ieder geval bedankt voor jullie reacties!  Gr, Hans