Ik heb een vermoeden waarom beide transfo's niet parallel kunnen geplaatst worden. De rijtransfo geeft, denk ik, geen sinusvormige spanning naar buiten. Een blokspanning of iets dergelijks? De verlichtingstransfo geeft wel een sinusvormige spanning. Vandaar dat beide transfo's niet parallel geplaatst kunnen worden. Maar dat is geen probleem. Om de schakeling te laten werken hoef ik enkel de N1 en N2 met elkaar te verbinden, de transfo's moeten niet parallel staan. De schakeling daarnet getest en werkt prima. Indien ik nu een relais (-tje) wil aansturen kan het voorkomen dat de spoel van dat relais lange tijd onder spanning staat, namelijk in het geval er lange tijd wagons op het bezetmeldingspoor staan. Weet iemand of dat problemen geeft , bijvoorbeeld met te warm worden en doorbranden van de relaisspoel? Moet ik op zoek gaan naar specifieke relaisspoelen? Ik ben hier niet zo in thuis misschien dat iemand mij raad kan geven?
Alvast bedankt,
Vic