Nieuws: Regelmatig worden ook lokale Stamtafels georganiseerd! Kom gezellig eens kijken bij zo'n avond of middag!
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  3D printen en lasertechnieken
| | |-+  iemand bekend met de xyz davinci junior 1.0
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: iemand bekend met de xyz davinci junior 1.0  (gelezen 571 keer)

Kevin BigBoy

• Toffe Gast
iemand bekend met de xyz davinci junior 1.0
« Gepost op: donderdag 07 maart 2019, 11:40:58 »

Beste 3d print fanaten,

is er iemand bekend met de xyz davinci junior 1.0?
ik kan er 1 overnemen van iemand voor een schappelijke prijs, maar weet niet of het wel een goede keus is voor wat betreft dingen in 1/87 te printen.

ik kom wel wat reviews tegen, maar hoor van iemand wat hij/zij van deze printer vind.

grtjs. Kevin

ronaldk

• Stamgast
    • H0: Bouw van mijn baan
Re: iemand bekend met de xyz davinci junior 1.0
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 07 maart 2019, 18:27:48 »

Kijk even bij Tweakers: reviews XYZ-printing da vinci Junior

Misschien kan je degene waar je hem van kan overnemen vragen of hij iets in 1:87 wil printen. Dan kan je kijken of het resultaat naar je zin is.

Groet Ronald.
De bouw van Poggendam: Op het 3railforum en BNLS-forum

minitreintje

• Stamgast
    • Portfolio website
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 08 maart 2019, 15:49:38 »

Persoonlijk zou ik nooit gaan voor zo'n printer doordat je gebonden bent aan de XYZ filamenten en software.
Er zijn een groot aantal printers op de markt die met open source software kunnen aangestuurd worden en geen beperkingen opleggen op het filament.

Als je echt het neusje van de zalm wilt: Prusa i3 MK3S. Kost wel wat, maar ik heb hier reeds al mooie dingen in H0 kunnen printen op deze printer.
Zelf heb ik een Velleman K8400 met een E3Dv6 extruder en een custom warmtebed. Al die upgrades zitten reeds in de Prusa :)

Je kan ook goedkopere printers vinden bij de Chinezen bijvoorbeeld. Maar onderdelen kunnen soms een probleem zijn.

Vriendelijke groeten,
Dylan
Belgische Modulebaan H0 met CS 1R + MS 1 en ontwikkelaar van TrainDuino (Arduino).

Kevin BigBoy

• Toffe Gast
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 08 maart 2019, 16:00:29 »

de vraagprijs is 175,-

dat van die software wist ik niet, dat is een goeie inderdaad, aan de andere kant, is het heel erg als alleen de eigen software erop werkt?
dat van die filamenten had ik ook gelezen. dat zou wel eens een nadeel kunnen zijn (wie weet is er over een jaar niks mee voor te koop)

ik nog niet of 3D printen wat voor mij is, maar ik wil niet dat die keuze wordt beinvloed omdat ik een te beroerde printer heb zeg maar.

ik zal een vragen of er iets is wat hij in 1/87 wilt printen zodat ik er een beeld bij heb.

alvast bedankt voor jullie input!

minitreintje

• Stamgast
    • Portfolio website
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 08 maart 2019, 16:04:15 »

Ik gebruik Cura als slicer, maar experimenteer ook met Slic3r PE (Prusa versie) en Pathio als slicers.
Het resultaat hangt echt sterk af van de slicer. Als je dan gebonden bent aan een XYZ slicer, kan je geen kant meer uit.
Daarnaast speelt de nozzle diameter (maar ook de X,Y,Z resolutie) een rol in hoeveel detail je kan printen.

Het beste is inderdaad om een test te doen op 1/87.

Vriendelijke groeten,
Dylan
Belgische Modulebaan H0 met CS 1R + MS 1 en ontwikkelaar van TrainDuino (Arduino).

Sprinter

• Stamgast
    • Perrongeluk
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 22 maart 2019, 12:46:22 »

Kijk ook eens uit naar een ENDER-3, een meer dan uitstekende printer.
Alleen de waarheid ligt in het midden....
Pagina's: [1]   Omhoog