Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

nieuw begin, nu met Ecos centrale

Gestart door tieske zondag 03 maart 2019, 19:17:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
nieuw begin, nu met Ecos centrale
beste mede modelspoor vrienden,

Zoals al eerder vermeld in het voorstellen, ben ik de hobby modelbouw weer op nieuw aan het uitvinden. En omdat de techniek niet stil gezeten heeft, en er tegenwoordig een hele mooie digitale centrale te verkrijgen is. Genaamd Ecos van de firma ESU, dacht ik dit is een mooi speeltje om mijn toekomstig baan te besturen. Nou zal ik natuurlijk wel even de gebruiksaanwijzing moeten lezen, en dan een beetje mee spelen met de functies en mogelijk heden. Hier bij heb ik van digikreis een terug meld module en een schakelmodule om te proberen of ik dit werken kan krijgen met elkaar. Natuurlijk zal ik ook regelmatig even op het forum neuzen, mocht ik er zelf niet uit komen.

groeten Thijs
Re: nieuw begin, nu met Ecos centrale
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Re: nieuw begin, nu met Ecos centrale
Succes Thijs met het verkennen van de Ecos met de randapparatuur.
Ik werk zelf met de Ecos i.c.m. diverse Viessmann, Marklin en Digikey decoders. Terugmelders van Viessmann. En aansturing middels iTrain.
Dit in alle tevredenheid met de Ecos en zijn ongekende mogelijkheden. De baanlayout vind ik zelf superhandig.

Matje
Re: nieuw begin, nu met Ecos centrale
Toch altijd weer verbazend hoe men een firma naam in twee berichten kan verminken.
Als Digikeijs te moeilijk is kies dan voor RoSoft.

Groetjes
Re: nieuw begin, nu met Ecos centrale
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: nieuw begin, nu met Ecos centrale
Ik rij zelf ook met de ECoS icm Digikeijs DR4018 voor mijn wissels, RoSoft S88sd-N voor mijn (stroom)detectie melders en later de Rosoft SDD seindecoders voor de.... seinen  :D Deze combi bevalt tot nu toe prima aangezien ik de oude M-rails nog heb liggen. Alles wordt aangestuurd via Koploper.

Middels dit Forum en veel lezen/vragen ben ik er uit kunnen komen. Dan denk ik dat het "bijna" iedereen wel zou moeten lukken. Succes en wees niet bang om te vragen.

ow.... op de regionale Stamtafels kun je ook vele dingen leren  :D