Volgens de beschrijving hoef je inderdaad alleen die 4 schroeven los te maken (op de explosietekening nrs 15 (2x) en 16 (2x)).
Ik heb 'm ook een keer open gehad en dat ging inderdaad wat lastig, zo niet moeizaam. Voorzichtig trekken en eventueel met satéprikkers werken om een reeds open stukje open te houden. Het kan zijn dat een plastic stangetje of luchtpomp o.i.d. bij de ketel in de omloop blijft haken.
E.v.t. ondersteboven leggen in een Lokliege of schuimrubber mal en 'm dan van onderen eruit halen kan misschien ook nog een oplossing zijn. Dan kan je wellicht beter zien waar het machinistenhuis blijft klemmen, maar dan heb je weer minder zicht op waar de ketel in blijft hangen. Het blijft een voorzichtig klusje...
Succes, Paul
PS: ook in de handleiding van de 39393 (39 083 zelfde bouwtype) en 39395 (39 138, nieuwe motor) gaan ze op dezelfde wijze open.