Zo, het wordt tijd dat er weer eens nieuws geplaatst word over mijn module bak.
Kreeg al een melding van "het is al meer als 120 dagen geleden....", zie zelfs dat het al meer als anderhalf jaar is dat ik iets heb gemeld

Dit wil niet zeggen dat er niks is gebeurt, de bak is inmiddels technisch af, ofwel er kunnen treinen rijden, de remmodule en de seinen werken en de dag/nacht verlichting werkt.
Na lang twijfelen over wat ik wilde doen heb ik het besluit genomen om mijn bak in drie delen te verdelen.
1. De "brug" in het midden van de bak, een vast deel waar inmiddels grind op ligt en de bovenleidingsmasten zijn geplaatst. (zal binnenkort foto's plaatsen)
2. Een los deel wat de voorkant van de bak gaat opvullen.
3. Een los deel wat achter het spoor gaat opvullen.
Omdat wij met de modulegroep op Rijswijk komen te staat met een aantal bakken ga ik mijn bak (die daar ook te zien zal zijn) minimaal zo ver afmaken dat het voorste deel klaar is (deel 1+2) en dat ik bezig ben met het achterste deel (3).
Van het beginaf aan heb ik het idee gehad om een sloot/beek deels langs het spoor te laten lopen met daarin een waterbarrière.
Waarom? omdat deze hier in de omgeving best wel veel te vinden zijn en mij het leuke uitdaging leek om dat na te bootsen.
Hieronder volgt een klein verslag van het namaken van een barrière hier in de buurt.
1. De na te maken barrière:

2. De eerste onderdelen; de bovenkant en de bodemplaat van de barrière:

3. Het betonnen deel is klaar:

4. Nu met het beweegbare deel, nog zonder de plaat die het water tegenhoudt:

5. Alle delen worden geschilderd voor dat hij in elkaar wordt gezet:

6. Het eindresultaat:

7. De barrière proefgeplaatst op het voorste losse deel van de module op de plek waar hij ingebouwd gaat worden.

Kwam er tijdens het maken van de barriere (duidelijk te zien op de laatste foto) ook achter dat de weg die ik naast het beekje wilde maken niet echt haalbaar is.
Tja, in gedachte hebben we altijd meer ruimte als in werkelijkheid.
Dus die weg komt te vervallen.
Hartelijke groet,
Ragoem