Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Cs1

Gestart door Hans-V zondag 24 februari 2019, 12:19:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Cs1
Lid sinds: 2019

offline
Cs1
Weet iemand hoe ik meer fuctie's krijg op mijn beeld scherm. Ik heb een loc omgebouwd naar digitaal met een esu sound decoder nu heeft die 22 functie's ik weet dat de CS1 er max 14 of 15 aan kan maar hij geeft er maar 4 aan . Hoe kan ik de rest er bij krijgen
Re: Cs1
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Cs1
Uit de database een lok kiezen met wel veel functies. Daarna aanpassen aan je huidige lok.
Re: Cs1
Lid sinds: 2019

offline
Re: Cs1
Ik heb de zelfde loc maar dan in MFX nu meld deze zich zelf aan maar de loc staat niet in de database het gaat hier om de Rode Pijl.  Nu heb ik de Blauwe Pijl van een esu sound decoder voor zien.
Re: Cs1
Lid sinds: 2019

offline
Re: Cs1
Domme vraag zitten er wel 4 batterijen AA in? Anders bewaart hij je instellingen niet volgens mij.
Re: Cs1
Lid sinds: 2007

Met vriendelijke groet, Winus

offline
Re: Cs1
Citaat van: Hans-V op zondag 24 februari 2019, 12:19:34
Weet iemand hoe ik meer fuctie's krijg op mijn beeld scherm. Ik heb een loc omgebouwd naar digitaal met een esu sound decoder nu heeft die 22 functie's ik weet dat de CS1 er max 14 of 15 aan kan maar hij geeft er maar 4 aan . Hoe kan ik de rest er bij krijgen
Functies toevoegen bij een CS1 doe je door:
1. Lok selecteren in je scherm
2. Op het steekstleuteltje klikken
3. In het rolmenu "lok wijzigen" aan te klikken
4. Het tweede tabblad "Eigenschappen" te openen
In dat tabblad kun je vervolgens een heleboel functies toevoegen.
Re: Cs1
Lid sinds: 2019

offline
Re: Cs1
Bedankt voor de info

Groetjes Hans
Re: Cs1
Lid sinds: 2014

offline
Re: Cs1
Onder MM zie je Standard 4 functies
Onder MFX alle die ingesteld zijn tot F15.
Wil je meer dan zal je naar een CS1 reload of nieuwer model moeten Ecos of CS2 enz.
Re: Cs1
Lid sinds: 2007

Met vriendelijke groet, Winus

offline
Re: Cs1
Hebben we het niet over twee verschillende dingen? Het aantal functies van een bepaald type decoder en het maximaal aantal functies dat je op een CS1 zichtbaar kunt maken? De vraag ging over een ESU-sounddecoder waar maar een paar functies van zichtbaar waren.
Re: Cs1
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

online
Re: Cs1
Het gaat over het toewijzen van de functies op de CS1 R.
Of de decoder dit aankan qua functies weten we niet, want daar is het nummer nog niet van genoemd dacht ik.
Re: Cs1
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Cs1
Een ESU sound decoder kan makkelijk 15 functies aan. De vraag is welke versie CS1 we hier hebben, want meer dan 4 krijg je alleen met MFX en DCC.
Re: Cs1
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Cs1
Beste Hans,

Je Esu sound decoder, is dat een "M4" decoder?

Groet, Anne W
Re: Cs1
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Cs1
Citaat van: Anne W op zondag 24 februari 2019, 22:28:56
Je Esu sound decoder, is dat een "M4" decoder?

Volgens mij heeft Annemia in reactie #5 op de topicstarter zijn vraag het juiste antwoord gegeven!
Re: Cs1
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

online
Re: Cs1
Daar staat niet bij dat het een M4 betreft Fred O:-D
Re: Cs1
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Cs1
Hallo,

als je de loc onder Motorola aanstuurt, dan dien je extra Motorola adressen te gebruiken voor
Functie f5 tm f8
Functie f9 tm f12
Functie f13 tm f16

dus totaal 4 Motorola adressen.

dit dient zowel in de decoder als in de Centrale ingesteld te worden, indien jouw Centrale ook DCC ondersteunt met Reloaded update dan kan je 31 Extra functies onder DCC op 1 adres aansturen.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Cs1
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Cs1
Beste Fred,

Ik verwachtte zo'n opmerking, maar ik denk dat 100% zekerheid nog altijd beter is als 99%....

Groet, Anne W
Re: Cs1
Lid sinds: 2006

offline
Re: Cs1
Ik vraag me af of het goede antwoord al gegeven is.
Er is een knopje op het hoofdscherm waarmee je je functies kan veranderen. Die moet je volgens mij gebruiken.
Dat heb je altijd nodig zodra je een loc van een niet-MFX decoder voorziet.

Koen
Re: Cs1
Lid sinds: 2019

offline
Re: Cs1
Nee een 4.0.
Nu ben ik al wat verder krijg er meer fuctie's bij maar de tweede rij lukt mij nog niet weet iemand dit soms hoe dat moet
Re: Cs1
Lid sinds: 2008

offline
Re: Cs1
Voor een CS1R geldt:

Druk op sleutel, kies loc wijzigen, kies eigenschappen (boven in beeld)
Je kan nu de eerste 4 wijzigen.
Onder aan scherm staat pagina met een nummer, hier kan je de volgende groep van 4 stuks kiezen.
Afhankelijk van je eerdere keuze van loc of decoder kan je tot pagina 3 gaan en soms tot pagina 8.
Je moet de functies activeren en je krijgt dan op je scherm 2 rijen functies te zien.
Als er een derde rij is, is er ook een omschakelknopje aanwezig om de derde rij te tonen.

succes.
Re: Cs1
Lid sinds: 2014

offline
Re: Cs1
Mijn advies is koop de volgende keer een sound decoder die M4 is daar kun je meer mee als je met een CS1 werkt.