Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Laxå met de drone

Gestart door dp vrijdag 22 februari 2019, 21:57:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Laxå met de drone
Lid sinds: 2011

offline
Laxå met de drone
Met de drone ontdek je nog eens wat.
Afgelopen jaar kwam ik er achter dat de oostelijke kant van de driehoek vlak bij Laxå met enige regelmaat gebruikt wordt voor (o.a.) goederentreinen.
Goed om te weten voor de volgende keer :)



Tevens ontdekte ik dat het lastig is om met een drone op de goede plek te zijn (op tijd i.i.g.), want zo'n trein valt niet echt op op een klein schermpje.
Re: Laxå met de drone
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Laxå met de drone
Hoi Peter,

Drone opnames blijven indrukwekkend  :thumbup:
Bedankt voor het plaatsen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Laxå met de drone
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Laxå met de drone
Peter,

Het zijn altijd prachtige beelden die met een drone zijn gemaakt. :thumbup:
Maar ook de beelden op de grond zien er prachtig uit. :)
De GreenCargo locs blijven schitterende locs om naar de kijken net als de groene GreenCargo sleep over mijn bovenbaan rijd blijft het altijd een fraai gezicht om die groene sleep te zien rijden. :P

Groet Michel
Re: Laxå met de drone
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Laxå met de drone
-Peter,
De combinatie landschap en met 'treinen' is inderdaad heet uniek. Steeds meer ziet je op YT zulke 'beelden' verschijnen. Mooi en indrukwekkend om alles eens van bovenaf te kunnen bekijken. Mooi gedaan en ga door met deze soort van opnamen. Suk6! :-)
Re: Laxå met de drone
Lid sinds: 2011

offline
Re: Laxå met de drone
Thnx allen.
Ik merk dat de drone een heel nieuwe wereld opent voor mij als spotter :)
Met als 'bijvangst' dat je de beelden heel goed kunt gebruiken om te kijken hoe alles er van boven uit ziet en dat weer voor de modelbaan kunt gebruiken.
Vooral de verhoudingen vind ik interessant om een keer 'echt' te kunnen bekijken EN de invulling van de ruimtes tussen de elementen die we allemaal wel in kunnen vullen (spoor, gebouwen en wegen) die ik vaak nog lastig vind om in te plannen.
En als bonus natuurlijk de 'filmische' beelden die je toe kunt voegen aan een videografische herinnering :)
Al met al een goede investering voor mij.

Puntje van aandacht blijft wel de wetgeving, want in NL is (helaas) veel verboden.
Ik begrijp dit overigens wel, maar vind het wel jammer dat ik (bijvoorbeeld) niet bij industriegebieden rond mag vliegen.
De reacties die je soms leest over het gebruik van een drone (zowel voor als tegen dronegebruik) getuigen vaak niet van enig inlevingsvermogen en komen dan erg overdreven over.
Alles van : 'Ik maak zelf wel uit waar ik vlieg' tot 'Dan schiet ik hem uit de lucht'.....
Re: Laxå met de drone
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Laxå met de drone
 @citaat Mbt de wetgeving, medio 2019 zal de wetgeving aangepast worden aan de Europese regelgeving, zie  https://www.drones.nl/nieuws/2018/11/medio-2019-nieuwe-europese-regels-voor-drones en https://www.easa.europa.eu/easa-and-you/civil-drones-rpas/drones-regulatory-framework-background
Of dat een vooruitgang is voor hobbyisten is nog maar de vraag, eerder het tegendeel  :(
Re: Laxå met de drone
Lid sinds: 2014

offline
Re: Laxå met de drone
Mooie beelden Peter, daar gebeurd van alles!

Lijkt mij echt leuk zo?n drone, ik woon onder de rook van
Schiphol, da?s andere koek dan jouw omgeving!
Ruimte zat zo te zien...
Re: Laxå met de drone
Lid sinds: 2011

offline
Re: Laxå met de drone
Citaat van: brund55 op maandag 25 februari 2019, 15:25:21
@citaat Mbt de wetgeving, medio 2019 zal de wetgeving aangepast worden aan de Europese regelgeving, zie  https://www.drones.nl/nieuws/2018/11/medio-2019-nieuwe-europese-regels-voor-drones en https://www.easa.europa.eu/easa-and-you/civil-drones-rpas/drones-regulatory-framework-background
Of dat een vooruitgang is voor hobbyisten is nog maar de vraag, eerder het tegendeel  :(
Klopt inderdaad.
We gaan het meemaken.
Voor NL verandert er volgens mij niet zo heel veel. Al was de laatste keer dat ik me er in verdiepte nog niet alles uitgewerkt.
Re: Laxå met de drone
Lid sinds: 2011

offline
Re: Laxå met de drone
Citaat van: edward op maandag 25 februari 2019, 18:05:09
Mooie beelden Peter, daar gebeurd van alles!

Lijkt mij echt leuk zo?n drone, ik woon onder de rook van
Schiphol, da?s andere koek dan jouw omgeving!
Ruimte zat zo te zien...
Ja klopt helemaal.
Helaas mag je in NL bijna niks met je drone. Al begrijp ik ook wel waarom.
In Zweden is dat (nog) wel wat minder strikt gelukkig.
Geniet er van zolang het kan.