Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

zelf bomen maken

Gestart door Harrie donderdag 21 februari 2019, 20:09:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
zelf bomen maken
Lid sinds: 2019

offline
zelf bomen maken
Hallo heeft er iemand ervaring met woodland f53 om het bladerdak van bomen te maken gr.Harrie
Re: zelf bomen maken
Lid sinds: 2010

offline
Re: zelf bomen maken
Uhm... nee, maar ik zie dat het een soort van matten zijn. Mogelijk moet je met de schaar en scheuren aan de gang. Ik denk dat het vooral uitproberen gaat worden om te kijken of het voor jou werkt.

Groet Ronald.
Re: zelf bomen maken
Lid sinds: 2016

1 raiL + 1 raiL = 2 railS ;)

offline
Re: zelf bomen maken
Zelfgemaakte bomen komen onder meer ook hier aan. Bod: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=64989.msg1145687#msg1145687
Re: zelf bomen maken
Lid sinds: 2010

offline
Re: zelf bomen maken
Nettere bomen krijg je meer via deze methode: Verder met geklooi en bomen.... en Zelf struiken maken en Realistische modelbomen. Zo zijn er nog wel meer voorbeelden te vinden.

Groet Ronald.
Re: zelf bomen maken
Ik heb een abonnement op Pinterest en kom daar leuke papieren modellen die men kan uitprinten in HO formaat maar ook andere. Het gaat om huisjes, containers 4ft en 8ft, laadperron,  uiteraard ook bomen. ook verwijst Pinterest door naar andere sites die iets te bieden hebben. Ik heb onlangs 4ft en 8ft containers in HO formaat op stevig fotopapier geprint, met een scherp hobbymesje uitgesneden en plakken maar. Ze staan op de baan en ook in platte bak wagons. Bij Xenos in de winkel kwam ik plastic bussen met zand en zwart lava tegen zeeg goed te gebruiken in combinatie met dunne houtlijm op onze modeltreinen. Ook met de suikerspinstokjes, kosten bijna niets, voor bomen maar ook voor wagonladingen. Met een ijzerzaagje prima op maat te zagen
Re: zelf bomen maken
Lid sinds: 2017

offline
Re: zelf bomen maken
Ik heb wel eens een YouTuber gezien welke een basis maakte met stukjes matten en daarna nog wat vezels voor uit uiterlijk. Ik dacht dat dit de Australische luke was, ga eens kijken voor je.

Edit: het was niet Luke maar Märklin of Sweden.