Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Seinen installeren

Gestart door caro65 zondag 17 februari 2019, 13:30:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Seinen installeren
caro65
gast

Seinen installeren
Hallo iedereen,

Een tijdje terug hebben jullie me geholpen met het ontwerp van mijn spoor. Toen gingen we de trein van mijn man gaan demonteren thuis en zien wat we er nog konden van gebruiken. Het zit zo, de locomotief hebben we laten nazien en deze rijdt nog perfect.
Nu ben ik begonnen met het zetten van de seinen. ik ben in het bezit van het sein 7040 en 7188. Deze zou ik graag inplanten in mijn kerstdorp om de trein zo nu en dan eens te laten stoppen, en zeker al aan het station.

Ik heb hier een tekening gemaakt van wat er nu al op het spoor is aangelegd. Ik was begonnen met het sein 7040 en deze stopt perfect op de plaats (voor het ingaan van de tunnel) waar we dit willen. Dus deze installatie was al goed. Oef :-)

Dan ben ik begonnen met het sein 7188 te installeren maar hier heb ik problemen mee. Hij stopt op de perfecte plaats maar wil bij het veranderen van het licht naar groen niet meer starten. Dit is heel normaal want deze krijgt geen stroom meer door de twee stroomonderbrekers die daar zitten.

Ik heb al van alles geprobeerd: stroomonderbrekers verplaatst, verwijderd, ...

Het lukt me niet :-(

Kan er iemand me helpen? Let wel dat ik niks aan het model van mijn baan kan veranderen, ze moet zo blijven.

Alvast bedankt.

Groetjes Caroline
Re: Seinen installeren
Lid sinds: 2018

offline
Re: Seinen installeren
Zo te zien kun je het oplossen door een rode draad er bij te trekken van de trafo naar het baangedeelte dat nu geen spanning heeft.
Re: Seinen installeren
Hallo Erik,

Daar had ik ook al aan gedacht. Maar mag je dat zo maar doen? Is er geen gevaar voor iets?
Moet ik er ook geen bruine bij doen?

Groetjes Caroline
Re: Seinen installeren
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Seinen installeren
Hallo Caroline,

Dat is geen enkel probleem, de spanning komt namelijk van dezelfde trafo af. Bij grotere banen is het juist nodig om te zorgen dat de locomotieven overal voldoende spanning hebben, zoek maar eens op ringleiding, dan vind je er veel meer informatie over.

Een bruine draad erbij is in dit geval niet perse nodig, maar mocht je het gelijk erbij doen, kan het ook geen kwaad.
Re: Seinen installeren
Voila,


Vlug eens een rode draad erbij gesoldeerd en het werkt perfect!

Thx voor de gouden raad :-)

Groetjes Caroline