Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Viessmann Waggon Innenbeleuchtung

Gestart door Anne W dinsdag 12 februari 2019, 22:28:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Viessmann Waggon Innenbeleuchtung
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Viessmann Waggon Innenbeleuchtung
Ik ben op zoek naar een schema van deze strips of iemand die ze kent, ze zijn deelbaar, maar de handleiding is niet onduidelijk over welke padjes je dan weer moet verbinden om een los gemaakt stukje toch licht te laten geven.

Groet, Anne W
Re: Viessmann Waggon Innenbeleuchtung
Helpt dit?
Re: Viessmann Waggon Innenbeleuchtung
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Viessmann Waggon Innenbeleuchtung
Beste Erik,

Dank je wel, het is een oudere handleiding en vermeldt ook niet het juiste aantal soldeerpadjes bij de scheidingen, inmiddels flitste het vannacht door me heen dat ik misschien wel heel dom ben geweest, ik heb twee kanten afgezaagd en daarna wellicht de strip verkeerd om aan het stuk met de gelijkrichter heb verbonden. (ik word echt ouder papa)

Groet, Anne W

Re: Viessmann Waggon Innenbeleuchtung
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Viessmann Waggon Innenbeleuchtung
Ja papa ik ook ...    ;)

groet
Harald
Re: Viessmann Waggon Innenbeleuchtung
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Viessmann Waggon Innenbeleuchtung
Inderdaad heel dom, ik had de plus aan de min van de leds geknoopt, ik had het kunnen zien aan de teksten op de strip



In de goede richting aangesloten maar schijnbaar op de verkeerde soldeerpadjes, het eerste ledje brandt prima, maar de rest zwakjes, dus moet ik uit gaan zoeken welk padje ik moet gebruiken, in ieder geval niet de buitenste, dat is de digitale voedingsspanning.



De "koperbaantjes" zijn slecht te volgen, maar ik kom er wel een keer uit.

Groet, Anne W
Re: Viessmann Waggon Innenbeleuchtung
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Viessmann Waggon Innenbeleuchtung
Hè, hè de juiste soldeerpadjes gevonden, ik kan ze nu niet laten zien, want inderdaad Imageshack, mijn fotohoster doet vreemd, ik heb nu ook e-mail contact met hen, net als bij Caterpillar Inc. denk ik dat ze daar ook met mensen vanuit de hele wereld werken.

Wat ik wel kan laten zien is het resultaat van de eerste strip boven de etalage.



Groet, Anne W
Re: Viessmann Waggon Innenbeleuchtung
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Viessmann Waggon Innenbeleuchtung
Inmiddels is ook de andere foto die ik geupload had, zichtbaar, ik denk nu dat het op bepaalde tijden te druk is bij Imageshack, waardoor vertraging optreedt.



De doorverbinding moet je maken op de kleinste soldeerpads, de grotere zitten achter de voorschakelweerstand van de led.

Al doende leren de meeste mensen

Groet, Anne W