Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Compatibiliteit decoders

Gestart door Vic1956 zaterdag 16 februari 2019, 19:12:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Compatibiliteit decoders
Lid sinds: 2018

offline
Compatibiliteit decoders
Beste treintjesliefhebbers,
Ik heb volgende vraag: Ik kan een locomotief kopen met een c90 decoder ingebouwd. Ik heb het treintje getracht aan de praat te krijgen met mijn mobile station maar het lukt niet. Ik ben een "oen" wat decoders betreft maar ik vermoed dat deze c90 decoder zodanig verouderd is dat deze niet samenwerkt met een mobile station. Is dat zo? Of is er iets wat ik over het hoofd zie dat er zou moeten gebeuren? Wie kan er mij helpen?
Re: Compatibiliteit decoders
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Compatibiliteit decoders
werkt zeker samen.Je moet alleen het juiste locadres ingeven in je mobile station.Zelfs de oude M decoders delta werken er nog mee.
Re: Compatibiliteit decoders
Kijk in het bijbehorende lok boekje.
Re: Compatibiliteit decoders
En als dat niet werkt, dan is het adres een getal tussen de 1 en 80. Dus gewoon steeds een ander nummer proberen totdat die het doet.

Groeten Sander
Re: Compatibiliteit decoders
Lid sinds: 2018

offline
Re: Compatibiliteit decoders
Hallo,
Ik heb het gevonden. Op de dipswitches gekeken en dan het betreffende nummer gevonden. Treintje werkt prima. Bedankt voor de hulp.
Re: Compatibiliteit decoders
Blausee-Mitholz
gast

Re: Compatibiliteit decoders
C90 adres is ingesteld met dipswiches op de decoder.

Mvg Johan
Re: Compatibiliteit decoders
Kijk welke 8 dipschakelaars op "on" staan. Daarna in het bijbehorende boekje het adres opzoeken, dan zou hij moeten rijden.

Re: Compatibiliteit decoders
 @citaat Dat is wel gelukt ;)
Citaat van: Vic1956 op zaterdag 16 februari 2019, 20:21:24
Hallo,
Ik heb het gevonden. Op de dipswitches gekeken en dan het betreffende nummer gevonden. Treintje werkt prima. Bedankt voor de hulp.
Re: Compatibiliteit decoders
Schrijf het adres wat je gebruikt wel op de doos of beter op het lokboekje met een potlood of plak een sticker onderaan je lok.