Afgelopen dagen druk met van alles en nog wat, maar ook nog met de 3076.
58. De dradenboel in de stuurstand aangesloten en ....

59. .... gesoldeerd.

60. De 1:100 chinezen voorzien van een likje verf. Dat kostte meer tijd dan ik gedacht had, maar is wel gelukt. Zonder, zoals ik elders vroeg, de oude verf te verwijderen. Wel ben ik er achter gekomen dat niet alle Vallejo verf mat is.... German Grey bijv. is een glanzende lak, wat een best apart gezicht is op zo'n mannetje.

61. En het spul in het interieur gezet. Hierna het interieur in de stuurstand geklikt en deze verder dichtgeschroefd.

62. Nu we toch aan het verven waren: de voorkant voorzien van hier en daar een likje zwart. Zoals je ziet fleurt dat de boel behoorlijk op.

63. Verder met het motorrijtuig: de nieuwe motor in het motorblok geschroefd en alvast de condensatoren en een extra massa-aansluiting vast gemaakt.

64. De dradenboel in het motorrijtuig. Uiteraard er eerst voor gekozen om de bedrading van de motor ten opzichte van de front- en sluitseinen verkeerd om te monteren.

65. En de boel op de baan gezet. Rijden gaat goed, mooi langzaam en ook sneller. De frontseinen werken ....

66. .... evenals de sluitseinen. De binnenverlichting helaas niet, maar dat komt omdat de decoder niet helemaal goed functioneert. Achteraf wist ik dit wel, maar uiteraard niet genoteerd en allang weer vergeten.

Dus of een andere decoder erin of een functiedecoder erbij.... even zien wat ik ga doen.

67. En als laatste een weetje: Op de zijkant van de motorwagen zit een blauw bord. Daarop staat "Nachlösewagen", wat mij geen bestemming lijkt. Navraag in een Duitse Märklin Facebook groep leerde mij, dat dit betekent dat je dan zonder kaartje in mag stappen en bij de conducteur je dan je vervoersbewijs kan kopen tegen een kleine toeslag van (toen) 1 DM en geen boete kreeg voor zwart rijden.