Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Raar verhaal met cs3 +

Gestart door joland woensdag 13 februari 2019, 17:03:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Raar verhaal met cs3 +
Lid sinds: 2018

offline
Raar verhaal met cs3 +
Gisteren heeft mijn vrouw de cs3+ afgesloten, stop toets inhouden, daarna dos schermpje, maar nu komt het tijdens het dos schermpje heeft ze de stekker eruit gehaald.
Of het nu verband houd daarmee weet ik niet, maar nu doen geen vd 20 wissels het meer, In de wissels zitten aandrijvingen en wisseldecoders.
Vraag, weet iemand wat de oorzaak kan zijn ?
Re: Raar verhaal met cs3 +
Citaat van: joland op woensdag 13 februari 2019, 17:03:44
Vraag, weet iemand wat de oorzaak kan zijn ?
Jouw vrouw >:-D

Doet mij trouwens aan Waardenburg en De Jong denken: "Heb gewoon een wijf an gezetuh" :D

Wat als je de wissels opnieuw aanmaakt?
Re: Raar verhaal met cs3 +
Lid sinds: 2018

offline
Re: Raar verhaal met cs3 +

Ik heb 1 wissel opnieuw aangemaakt, maar helaas.
Heb hem nog niet terug gezet naar fabrieksinstellingen, omdat ik eerst wilde weten of iemand een andere oplossing heeft.

Edit Fred: citaat verwijderd, reden van verwijderen: KLIK
Re: Raar verhaal met cs3 +
Linker rode knop en stopknop tegelijk ingedrukt houden. Hij voert dan een update opnieuw uit(mits hij die vind).
Misschien herstelt hij dan het een en ander.
Re: Raar verhaal met cs3 +
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Raar verhaal met cs3 +
een dos schermpje kan te maken hebben dat er een BIOS situatie was.(basic input en output system)
Bij uitschakelen kan dit systeem "corrupt" worden.
ik zou een reset geven.

groet, Ruud   
Re: Raar verhaal met cs3 +
Een DOS-box op een Linux-systeem? :D
Re: Raar verhaal met cs3 +
Ben den Hollander
gast

Re: Raar verhaal met cs3 +
Citaat van: feniks op woensdag 13 februari 2019, 17:48:01

een dos schermpje kan te maken hebben dat er een BIOS situatie was.(basic input en output system)
 

Inspraak zonder inzicht geeft uitspraak zonder uitzicht.

@Jo: ik zou gewoon in de gebruiksaanwijzing van het CS3 kijken, staat vast wel iets over in.
Re: Raar verhaal met cs3 +
Lid sinds: 2018

offline
Re: Raar verhaal met cs3 +
basjuh1981  :D :D
Re: Raar verhaal met cs3 +
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Raar verhaal met cs3 +
Is er een backup gemaakt voor de CS3+ ? Zo ja, dan die installeren, zo nee een wijze les voor de toekomst: zorg voor een backup, zowel in de CS3+ als op usb-stick.
Re: Raar verhaal met cs3 +
Lid sinds: 2018

offline
Re: Raar verhaal met cs3 +
Idd een wijze les, na reset werkt alles weer...maar idd alles opnieuw programmeren, maarja leer je weer van .. :)
Re: Raar verhaal met cs3 +
Nu gaat het sneller omdat je weet wat je moet doen  O:-D  ;) In ieder geval goed dat alles weer werkt  :thumbup:

Groet Ronald.
Re: Raar verhaal met cs3 +
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Raar verhaal met cs3 +
CiteerInspraak zonder inzicht geeft uitspraak zonder uitzicht.

Volgens mij werken beide systemen (dos en lnux)  met een kernelbesturing en die zijn weliswaar grafisch anders van elkaar ..
ik probeerde hier in de syntax  van het  "dos schermpje" van de topic starter een eventuele oplossing te geven, en ja die kan verkeerd zijn.
ik zeg altijd maar,  er is meer wat ik niet weet dan wat ik wel weet, maar goed..
"Inspraak zonder inzicht geeft uitspraak zonder uitzicht"....... geef dan de eventuele oplossing ipv de fout zo bot aan te wijzen 
ergo;
het is en blijft slechts een forum

groet,

Ruud
Re: Raar verhaal met cs3 +
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Raar verhaal met cs3 +
Citaat van: joland op woensdag 13 februari 2019, 20:44:25
Idd een wijze les, na reset werkt alles weer...maar idd alles opnieuw programmeren, maarja leer je weer van .. :)
Het voordeel van een backup maken voordat je de CS afsluit is dat alle gegevens behouden blijven.