Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Achtergrond met wisselende verlichting.

Gestart door wes vrijdag 25 januari 2008, 13:44:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Achtergrond met wisselende verlichting.
Hallo,

Ben nog wel drukdoende met de bouw van mijn baan. Maar heb al plannen voor de achtergrond van 2,5 mtr. Ik wil een station en een dorpje als achtergrond. daarboven wat groen en geschilderde bergen en als laatste een luchtje er bij.

Voor de huisjes/station wil ik alleen de voorfronten gebruiken die ik op een plaat MDF plak. De ramen zaag ik uit daar wil ik verlichting achter maken. Lantaarns blijven bij donker aan evenals diverse huisjes, winkels enz. Maar het is natuurlijk leuk om een gedeelte random aan/ uit te laten schakelen.

Voor de niet schakelbare verlichting denk ik aan een led kestboom snoertje. Ik heb van mijn vorige baan nog heel wat 12 volt lampjes liggen die ik voor de random schakelende raam verlichtingen wil gebruiken.

Heeft iemand daar ervaring mee ??????
Is er iets eenvoudigs voor te koop ?????

alle aanbevelingen zijn van harte welkom.

MVG Ed
Re: Achtergrond met wisselende verlichting.
iets eenvoudigs weet ik zo 123 niet conrad schijnt hiervoor een besturingsprint te hebben
maar als je het echt leuk wil doen en er wat tijd in wil steken moet je eens kijken op de site  http://home.hccnet.nl/leon.van.perlo/intro.htm
die hebben daar leuk spul voor ook stand alone