Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Marklin 3426 NMBS motorwagen

Gestart door eltren woensdag 13 februari 2019, 21:54:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin 3426 NMBS motorwagen
Ik kon een Marklin NMBS 600 Motorwagen overnemen, zonder doos en handleiding. Ik wil de Delta decoder vervangen en de trein smeren, maar krijg hem niet open. Ik zie 4 klemmetjes van de bovenbouw in de bodemplaat, maar krijg er gen beweging in. Wie weet hoe ik dit apparaat zonder schade open krijg en of heeft een handleiding voor me?

Groet, Leo
Re: Marklin 3426 NMBS motorwagen
Succes.

Willy
Re: Marklin 3426 NMBS motorwagen
Dat wordt een lastig karweitje, er zit nl. geen "losse" decoder in, die makkelijk door een moderner type kan worden vervangen. Ik heb bij de mijne (de Zweedse variant) de hele print vervangen door losse bedrading icm. een Lopi. Helaas geen foto's beschikbaar, omdat de wagen weer in originele staat is teruggebouwd ivm. verkoop. Voordeel is wel dat de motorwagen al een DC motor heeft, dus daar hoef je niets aan te doen.
Succes, Hans.
Re: Marklin 3426 NMBS motorwagen
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Marklin 3426 NMBS motorwagen
ga ff voor je zoeken want link staat oppc thuis en werk nu.Duitse site met volledige ombouw met lopi v4.Heb ikmetde mijne ook gedaan want de decoder die er in zit is bagger


de trix versie maar isnagenoeg hetzelfde :  http://www.hp-pfeiffer.de/digi_umbau1/dcc/trix_vt62/trix_vt62.html
Re: Marklin 3426 NMBS motorwagen
Citaat van: hvanschaik op donderdag 14 februari 2019, 13:41:25
Dat wordt een lastig karweitje, er zit nl. geen "losse" decoder in, die makkelijk door een moderner type kan worden vervangen. Ik heb bij de mijne (de Zweedse variant) de hele print vervangen door losse bedrading icm. een Lopi. Helaas geen foto's beschikbaar, omdat de wagen weer in originele staat is teruggebouwd ivm. verkoop. Voordeel is wel dat de motorwagen al een DC motor heeft, dus daar hoef je niets aan te doen.
Succes, Hans.

Dat klopt... Mijn motorwagen is een paar jaar terug naar Göppingen gestuurd omdat de motor blijkbaar niet meer werkte.  M. gaf eerst aan dat er geen onderdelen meer voorradig of te krijgen waren, maar uiteindelijk hebben ze de motorwagen voor een acceptable bedrag gerepareerd; de motor en de Delta platine zijn toen vervangen.
T.z.t. ga ik die platine vervangen door een ESU LokPilot.

https://www.yumpu.com/en/document/view/7047757/lokpilot-micro-conversion-of-marklin-3426-belgian-railcar


Willy
Re: Marklin 3426 NMBS motorwagen
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Marklin 3426 NMBS motorwagen
Dank voor jullie bijdragen! Ik ga er mee aan het werk!

Groet,

Leo