Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

decoder

Gestart door fredvdl maandag 11 februari 2019, 17:47:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
decoder
fredvdl
gast

decoder
Hallo, ik ben nieuw hier.
Ik rij digitaal met roco multimaus en fleishman.
Nu heb ik een probleem met 1 locdecoder.
D loc stopt iedere keer en als ik de loc even spanningloos maak, dan rijdt hij weer.
Na heel even gereden te hebben stopt-ie weer, enz.
Het is een tams decoder.
Zou deze te warm worden?

gr  fred
Re: decoder
Lid sinds: 2010

offline
Re: decoder
Klinkt inderdaad als een te hete decoder. En over welke lok en schaal hebben we het? Welk type tams decoder zit erin? Heb je hem zelf ingebouwd of is deze door een winkel ingebouwd. Als deze door een winkel is ingebouwd: Even teruggaan en het probleem voor leggen en (kostenloos) laten repareren.

Groet Ronald.
Trouwens, dit is een zogenaamd "Märklinforum". De meeste kennis is hier over het merk "Märklin". Er zitten hier wel wat "2railers" met wat kennis. Zo nodig kunnen we je "doorsturen" mocht dat nodig zijn.  :D
Re: decoder
fredvdl
gast

Re: decoder
Het is de NS2200 en de decoder is Tams LD-G-32. (dacht ik) zelf ingebouwd.

gr fred
Re: decoder
Lid sinds: 2010

offline
Re: decoder
hoi,

Het kan zijn dat deze decoder iets te licht is voor deze motor / lok-combinatie. Hij kan maar 1A motorbelasting aan. Een ESU-lokpilot kan iets meer aan. Hoe oud is de 2200? Moet deze nog wel eens de helling op bij de baan? Dan kan hij nog wel wat meer stroomverbruiken. Soms helpt het nog wel eens om de motor en tandwielen goed schoon te maken zodat deze soepelere lopen.

Groet Ronald.