Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Portaalkraan Marklin 76500 contactprobleem brug

Gestart door Wheels maandag 11 februari 2019, 14:58:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Portaalkraan Marklin 76500 contactprobleem brug
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Portaalkraan Marklin 76500 contactprobleem brug
Hoi,

Mijn Marklin portaalkraan 76500 heeft contactproblemen met de rail op de kraanbrug.
Contacten / slepers zijn allemaal 100% en rail van de grondplaat en de kraanbrug zijn schoon.

Probleem:
Zodra het kraanhuis op de kraanbrug op bepaalde plaatsen komt stopt deze en verlies ik het contact met de kraan. Ik beweeg dan een beetje de rails van de kraanbrug en dan wordt er weer contact gemaakt.

Herkenbaar / ideeën ?

gr Matje

Re: Portaalkraan Marklin 76500 contactprobleem brug
Beste lezers,

Na diverse testen, contacten rails op de brug, en rolgeleiders kraanhuis op rails, kwam ik tot de conclusie dat het licht kantelen van een railstaaf de oorzaak is van contactproblemen tussen de kraanbrug en het kraanhuis. Het lijkt wel alsof de brug lichtelijk verwrongen is.

Tijdelijke oplossing bedacht door stukjes hout tussen de beide railstaven te plaatsen (proefondervindelijk).
Kraanhuis verplaatst zich nu moeiteloos van de ene naar de andere kant van de brug.

Op termijn zal ik de beide railstaven demonteren en op een plastic plaat (star) verlijmen en vervolgens op de brug plaatsen.

gr Matje