Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Talens blanke lak 115 aanrader?

Gestart door Captaint Misfire zondag 10 februari 2019, 21:13:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Talens blanke lak 115 aanrader?
Captaint Misfire
gast

Talens blanke lak 115 aanrader?
Hallo allemaal,

Sindskort ben ik bezig om een aantal panelen voor een decor te verven (airbrush). Ik gebruik altijd Tamiya XF verfpotjes maar soms valt het me op dat de panelen een beetje glimmen en licht reflecteren. Ik heb een Tamiya TS-80 flat clear spuitbus, het werkt goed en zorgt voor dof/mat effect maar vind het best prijzig (?10 voor 100ML)

Na een beetje surfen ben ik Talens matte blanke lak 115 tegengekomen, is dit spul aan te raden? De prijs is best goed maar ik ben een beetje voorzichtig met bepaalde soorten matte vernis want het tast weleens de verf en/of het paneel aan waardoor. Ik had afgelopen weekend 2 bussen (matt en gloss) van Molotow gekocht maar het zorgt er niet voor de kleuren van de panelen doffer worden en loop ik vast met mijn modelbouw projecten.

Is Talens blanke lak 115 ideaal voor een dof/mat en ook beschermend effect of zijn er andere merken die qua prijs en inhoud voor hetzelfde effect zorgen als Tamiya TS-80?

Alvast dank voor de reacties,

Groet Stephan.