Nieuws: *** Goed nieuws!! *** De 12,5 jaar 3railforum jubileum set gaat door!! Lees verder in ons -Info Topic-
+  3railforum
|-+  Modelbaanbesturing & Software
| |-+  Digitale Besturing Overige Merken
| | |-+  LDT seindecoders programmeren
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: LDT seindecoders programmeren  (gelezen 236 keer)

Varekamp

• Stamgast
  • Licht zien aan het eind van de tunnel
LDT seindecoders programmeren
« Gepost op: zondag 10 februari 2019, 19:42:59 »

Goedenavond allen,

Ik ben nu al een week bezig om de LDT seindecoders te programmeren het zijn de LS -DEC DB. Ik heb zelf een een Intellibox IR als interface tussen mijn baan en PC zitten (ik rij met iTrain).
Ik heb nu al denk ik zes keer de gebruiksaanwijzingen gelezen van de IB en de seindecoders van van LDT en toch werken de seinen niet.  8o De aansluitingen heb ik precies volgens de gebruiksaanwijzing aangesloten. Ik heb ook mijn draden van de rijbaan afgesloten en aparte draden van de baanbesturing aangesloten rechtstreeks op de decoder. Voeding van de decoder geschied van een aparte transformator.

Ik zet hieronder de kreten of ik het wel goed begrepen heb en wie kan mij op weg helpen, desnoods met een filmpje.
De decoders LDT daarvan moet je de jumper op J3 zetten (programmeerstand) vervolgens toets je de knop S1 in en de seinen gaan knipperen, dat betekent dat ze in de leermodus staan. Vervolgens ga ik op mijn IB naar enkelvoudige wisseldecoder en stel daar het adres in (ik ben begonnen met 81-88 etc.) dan zet ik de sturing op DCC en geef een enter. Vervolgens zou je dan met de rode en groene toetsen op de IB het sein moeten kunnen bedienen.

Ik krijg op 1 decoder wel een respons want dan gaat mijn rangeer sein van rood naar wit en vervolgens kan ik niets meer wijzigen met de toetsen.
Vraag is wat doe ik nu fout?

Kan iemand mij helpen? Bij voorbaat dank.

Groet Ronald

Laurent

• Speciale Gast
  • Treinen rijden op rails, niet op tijd!
    • Sporingerdam
Re: LDT seindecoders programmeren
« Reactie #1 Gepost op: zondag 10 februari 2019, 20:58:53 »

Heb je de andere gewenste adressen ook op DCC gezet?
Kent u mijn topic al? Kijk hier eens: Klikje doen
Ook mijn Youtube kanaal is een bezoekje waard!
railion6513

Anne W

• Vaste Inboedel
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.
Re: LDT seindecoders programmeren
« Reactie #2 Gepost op: zondag 10 februari 2019, 23:07:20 »

Beste Ronald,

Waar zit Jumper J2 op?

Verder, de eerste 8 adressen zijn voor de linkerkant, de kant waar ook de programmeer toets zit, de tweede 8 adressen voor de rechterkant.

Over hoe het moet met de IB weet ik niet, mijn Raptor zendt wissel- en seinddecoders uit in zowel Motorola en/of DCC afhankelijk waarop het gehele systeem staat ingesteld, ik heb twee van die decoders "draaien" gaat prima.

Als je eens in de buurt bent kan ik ze wel instellen voor je

Groet, Anne W

Raptor, Edits booster 10A, 1 Ma. 6090X decoders 27 staps, 18 MFX decoders(Esu en Mä), 12 met geluid, 28 staps, 27 staps voor de nieuwste Märklin MFX decoders, automatisch bedrijf (Raptor), voor mijn baan zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.0