Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

CS3 via laptop etc. bedienen

Gestart door Digibeet zondag 10 februari 2019, 11:10:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CS3 via laptop etc. bedienen
Beste allemaal
In het duitse Märklin Magazine staat een methode om de CS3 via een laptop, Ipad of Iphone te bedienen. Waarschijnlijk hebben enkele van jullie het al uitgeprobeerd.
Het blijkt nu dat via MS Edge geen verbinding te maken is. Ik heb de Internet Explorer weer uit kast moeten halen. Daar lukt het om met invullen van het CS3-IP adres in de adresbalk verbinding te maken.
Alleen blijft het ?verbinden met CS3? in een loop hangen. Na 15 min maar gestopt. Kent iemand dit probleem en wat kan de oplossing zijn?
Ben benieuwd
Hans
Re: CS3 via laptop etc. bedienen
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: CS3 via laptop etc. bedienen
Mijn ervaring is dat het met chrome (maar ook wel explorer) lukt.

Start eerst de CS op en zoek haar IP-adres. (ik heb het IP adres van de CS3 vastgezet)
Daarna ga ge met een willekeurige browser en typ je het gevonden IP-adres in de zoekbalk.

Dan krijg je als het goed gaat de webserver van de CS3 in beeld.
Met de knop aan de linker bovenzijde kun je de besturing starten.

John (VT601)

Re: CS3 via laptop etc. bedienen
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: CS3 via laptop etc. bedienen
Mozilla en Chrome mobile werken ook gewoon.
Re: CS3 via laptop etc. bedienen
Ik heb mijn CS3+ op handmatig staan. Hierdoor heb je altijd hetzelfde IP.
Verder zou ik in je router controleren of je CS3(+) erbij staat.

Als je zoekt op: CS3 op pc, in google, kom je bij de nederlandse marklin site een pdf tegen met de omschrijven.
Misschien heb je iets over het hoofd gezien.

Succes
Marcel
Re: CS3 via laptop etc. bedienen
Ben er gedeeltelijk uit.
MS Edge werkt niet. Ik gebruik nu weer de IE. Met alle andere browsers heb ik geen ervaring en ook niet nodig.
Nadat ik 'javascript' geïnstalleerd heb kwam het CS3 scherm ook op mijn laptop.
Echter alles behalve de seinbeelden! Moet kennelijk  ook nog een real VNC viewer installeren.
Geen idee wat dat is. Via het programma of via google krijg ik alleen maar de melding: 'de huidige beveiligingsinstellingen staan niet toe dat dit bestand wordt gedownload'.
Dit laatste heeft natuurlijk niets met digitale besturing te maken, maar blokkeert wel het gehele idee om via de pc te besturen.
Is er iemand die hier het fijne van weet?
Hans
Re: CS3 via laptop etc. bedienen
Citaat van: Digibeet op zondag 10 februari 2019, 18:39:37
Echter alles behalve de seinbeelden! Moet kennelijk  ook nog een real VNC viewer installeren.
Geen idee wat dat is. Via het programma of via google krijg ik alleen maar de melding: 'de huidige beveiligingsinstellingen staan niet toe dat dit bestand wordt gedownload'.
Controleer je browserinstellingen m.b.t. het downloaden van bestanden. Anders even googlelen op bovenstaande melding en je browser. Dan krijg je ook wel antwoorden die je verder helpen.