Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

z21 en koploper

Gestart door rocky rail donderdag 07 februari 2019, 20:24:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
z21 en koploper
rocky rail
gast

z21 en koploper
hallo ik heet jan en ben nieuw op dit forum , ik wil graag een vraag stellen .

De interface van mijn intellibox basic is stuk . Nu zag ik de zwarte Z21 van roco is deze
te koppelen aan een pc met koploper .
Re: z21 en koploper
Lid sinds: 2010

offline
Re: z21 en koploper
Dag Jan,

Dit is niet het meest voor de handliggende forum om een vraag te stellen over de werking van de zwarte Z21 en het programma koploper. Maar als je even in dit draadje op het koploperforum kijkt zal je zien dat het moet werken.

Groet Ronald.
Re: z21 en koploper
Lid sinds: 2006

offline
Re: z21 en koploper
Ja, werkt perfect alleen niet rechtstreeks, maar wel via een LocoNet-Interface. Heb er net nog 4 uur meegereden.

Die interface kun je trouwens ook gebruiken als vervanger van je defecte interface

Groetjes
Re: z21 en koploper
rocky rail
gast

Re: z21 en koploper
Hallo bedankt voor jullie reacties .
Ik heb de interface van rosoft tussen de intellibox en mijn pc .
Als ik alles opstart werkt alles voor een paar minuten .
Daarna gaan de leds op de printplaten van wissel en sein decoders langzaam uit en valt de spanning weg .
Als ik de trafo uit schakel en weer aan gaat alles weer aan . Totdat ik wat activeer met de pc .
Handmatig werkt de intellibox nog wel .
Re: z21 en koploper
Lid sinds: 2006

offline
Re: z21 en koploper
Dan zou ik eerst maar eens contact opnemen met RoSoft, voor je onnodig veel geld gaat uitgeven.

Groetjes
Re: z21 en koploper
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: z21 en koploper
 >:-D >:-D >:-D
Re: z21 en koploper
Lid sinds: 2010

offline
Re: z21 en koploper
hoi,

Citaat van: rocky rail op vrijdag 08 februari 2019, 19:05:47
Ik heb de interface van rosoft tussen de intellibox en mijn pc . Als ik alles opstart werkt alles voor een paar minuten. Daarna gaan de leds op de printplaten van wissel en sein decoders langzaam uit en valt de spanning weg. Als ik de trafo uit schakel en weer aan gaat alles weer aan . Totdat ik wat activeer met de pc .  Handmatig werkt de intellibox nog wel .

Inderdaad wat Wim aangeeft: Neem even contact op met Wim en dan zal er naar gekeken worden. Ik zou geen extra geld uitgeven aan een nieuwe centrale die je dan niet nodig hebt. Ik ken behoorlijk wat mensen die met die combinatie rijden. Dus dat moet het probleem niet zijn.

Groet Ronald.
Re: z21 en koploper
rocky rail
gast

Re: z21 en koploper
Allemaal alvast bedankt .Ga wel contact opnemen met wim

Re: z21 en koploper
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: z21 en koploper
 @citaat

Doe Wim de hartelijke groeten van de 3-rail forummers en dat hij zichzelf maar niet voorbij sprint.

Groet, Anne W
Re: z21 en koploper
rocky rail
gast

Re: z21 en koploper
Hallo even dit topic afsluiten . Ik had mijn zoon op bezoek (electricien  telecom monteur ) die heeft er naar gekeken .
Ik zat dus duidelijk op het verkeerde spoor om zo te zeggen .
Het blijkt dus een trafo te zijn, die was overbelast . Wij hebben het syteem in twee gedeeld ,en een derde trafo gemonteerd .
Nu werkt alles weer perfect . De laatste vier lantarens die ik had neergezet waren net teveel .
Toch iedereen bedankt voor het meedenken gr Jan.
Re: z21 en koploper
Lid sinds: 2006

offline
Re: z21 en koploper
En is het een beetje een aantrekkelijke travo? Ziet hij of zij er een beetje leuk uit?

Maar ik denk dat je een trafo bedoeld. Het zat op het puntje van mijn vingers om je dat te vragen of het daar niet aan lag.
Kijk eens aan dat scheelt weer heel erg veel euries
Groetjes
Re: z21 en koploper
Lid sinds: 2018

offline
Re: z21 en koploper
Citaat van: Sprinter op woensdag 13 februari 2019, 19:29:27bedoeld

bedoelt

Iets met een splinter en een balk...
Re: z21 en koploper
Lid sinds: 2006

offline
Re: z21 en koploper
Toch weer gelukd om er eentje uit zijn tend te loccen.

Groetjes
Re: z21 en koploper
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: z21 en koploper