Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Marklin 37266 probleem

Gestart door Laenderbahn027 maandag 04 februari 2019, 14:33:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin 37266 probleem
Beste,

Gisteren gereden met mijn Marklin 37266:

37266 by ChristiaanM, on Flickr
Bron: https://www.maerklin.de/en/products/details/article/37266/

Dat ging goed, tot er een bocht kwam. Daarbij ontspoorde een deel van het treinstel. Nadere inspectie liet het volgende zien:

Untitled by ChristiaanM, on Flickr

vs.

Untitled by ChristiaanM, on Flickr

De tweede foto laat weliswaar een hele mooie klein tussenruimte zien, maar daarmee kom je geen bocht door (iig niet R1 en R2). De eerste foto geeft de situatie weer zoals het zou moeten zijn.

Volgens mij ligt dit niet aan de koppeling aan de onderzijde, maar meer aan de electrische verbinding tussen het middelste gedeelte en de voor-, danwel achterzijde. Om dit te bevestigen, zal het treinstel open moeten.

Dit gaat helaas niet middels schroeven, maar door de buitenzijde van de kap naar buiten te duwen.

Hoe kan ik dit het beste doen, zonder de kap te beschadigen? Ik vermoed tandenstokers, maar wat is dan beter: plastic of hout?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Met vriendelijke groet,
William
Re: Marklin 37266 probleem
 @citaat Is de vaste koppelstang niet té ver in schacht gedrukt?
Re: Marklin 37266 probleem
Hoi Wim,

Deze heeft sowieso speling, maar voor beide kanten is deze gelijk. Het is meer dat de elektrische verbinding aan de ene kant veel verder naar binnen gaat dan aan de andere kant.

Groeten,
William
Re: Marklin 37266 probleem
Dat maakt (denk ik) niet uit. Evt, kleine krasjes zitten aan de binnenkant en zie je niet. ;)
Succes met het verhelpen van dit euvel.
Leve de metalen kappen, die gelukkig niet op dit model aanwezig zijn.
Re: Marklin 37266 probleem
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Marklin 37266 probleem
Beste William,

In de handleiding is er niets van te vinden, maar in de onderdelenlijst https://www.maerklin.de/service/produktservice/listengenerator.php?brand=1&artikelnummer=37266&lang=1 is er onder hetzelfde item nummer 47 sprake van een korte en een lange deichsel.

Wellicht zit er ergens in je doos nog een lange, anders is hij nog te bestellen onder nummer 12476200.

Groet, Anne W