Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

BR E 03 met afschilferende verf

Gestart door Lange trein donderdag 31 januari 2019, 23:27:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
BR E 03 met afschilferende verf
Goedenavond,
Van een vriend kreeg ik zijn oude Marklin treinbaan: een mengeling van 3600 en M-rails, bovenleiding en 5 locs (allemaal analoog), waarbij een BR E 03 met kunststof kap. Jammer genoeg heeft alles jaren in een vochtige kelder gestaan waardoor een en ander hopeloos geroest is. Alle locs doen het weer na  een smeerbeurt en nieuwe borstels en kooltjes. Alle locs vertonen veel gebruik sporen maar de BR E 03 verliest al zijn verf op de kap en daarenboven is de kap in een hoek danig scheefgetrokken dat het licht erdoor komt. Een en ander is te zien op de foto's.
Loont het de moeite om de kap te restaureren (herspuiten en rechten) of ben ik beter af een neiuwe kap te zoeken? Zo ja, wat kan zo'n nieuwe kap kosten?
Met vriendelijke groeten,
Denis
Re: BR E 03 met afschilferende verf
 @citaat Wanneer de loc voor jou geen emotionele waarde heeft zou je haar vitale delen in de knutseldoos kunnen doen
en de rest wegmieteren.
Re: BR E 03 met afschilferende verf
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn BR E 03.Deze loc heeft bij mij nooit in een vochtige ruimte gestaan. Ik heb dan ook de kap opnieuw ( deels ) geschilderd en verweerd.De loc had ook een grote emotionele waarde voor mij, want het was de eerste loc die ik gekregen heb van mijn vader. Een nieuwjaarsgeschenk in 1974.
Zie het als een test om je vaardigheden met verf uit te proberen!?!
Maar uiteindelijk is het Uw keuze wat ge doet met de loc en dat respecteer ik dan ook.
Gr niek
Re: BR E 03 met afschilferende verf
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: BR E 03 met afschilferende verf
Bij de meeste Br E 03 (3053) en de eerste 103 (3054) laat de verf wat makkelijker los van de kap.
Dit heeft ook te maken met de gebruikte kunststof en de opslag/gebruikscondities. Ook de eerste V60 en de Belgische variant hebben hier last van. Het blijft een zorgenkindje, en exemplaren die nog 100% zijn, zie je steeds minder, of alleen bij verzamelaars in vitrine. De Br E03 / 103 is in redelijk goede staat nog wel te vinden voor ? 60,-. Dus herspuiten is niet zo rendabel en alleen zinvol als je er erg aan gehecht bent.

Mvg. Marcel
Re: BR E 03 met afschilferende verf
Bedankt vooe jullie reacties. Het is niet dat deze loc grote emotionele waarde heeft voor mij; Ik had graag een BR E 03 op mijn baan zien rijden das alles; Ik denk dat ie dan maar rondjes zal moeten rijden zoals hij is tot ik ergens op een degelijke kap bost.
Met vriendelijke groeten,
Denis
Re: BR E 03 met afschilferende verf
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: BR E 03 met afschilferende verf
Er wordt er nog één hier op het forum te koop aan geboden.
Is uit de nieuwe serie, fullsound.
Ik schat de marktwaarde op zo een ? 225,- tot 200,-
Mvg. Marcel