Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Treinen rijden niet meer in iTrain

Gestart door RVhobby maandag 04 februari 2019, 10:12:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Treinen rijden niet meer in iTrain
Lid sinds: 2017

We kennen ons geluk pas als het voorbij is

offline
Treinen rijden niet meer in iTrain
Afgelopen weken ben ik druk bezig geweest met mijn baan en alles reed gisterenavond (zie gevoegd bestand). Vanmorgen echter na het aansluiten van mijn MS2 (om te proberen zonder programmeerspoor toch treinen te herkennen) doen de treinen het geen van alle meer. Loconet en de CC-schnitte gaan nog wel aan en laten in iTrain een groen balletje zien. De BD4 (Littfinski) doet het ook, alleen de treinen doen het niet. Ik kan wel twee loc die reeds in MS2 stonden via MS2 laten rijden maar via iTrain niets. Het af- en weer aankoppelen van MS2 op de Gleisbox biedt geen soelaas.

Heb iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit weer kan verhelpen?

Rob
Re: Treinen rijden niet meer in iTrain
Hoe heb je het precies aangesloten? Het klinkt alsof je een uitgang opgeblazen hebt.  Staat er nog (wissel-)spanning op de baan?
Re: Treinen rijden niet meer in iTrain
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Treinen rijden niet meer in iTrain
Nog aangesloten aan het programmeerspoor en NIET aan de baan ?

groet
Harald
Re: Treinen rijden niet meer in iTrain
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Treinen rijden niet meer in iTrain
2 digitale signalen op een baanvak leiden onherroepelijk tot beschadiging van 1 van beide componenten. Het lijkt er op dat je door i-Train aangestuurde centrale een opgeblazen uitgang heeft.

Edit: tekst aangepast nav opmerking sprinter
Re: Treinen rijden niet meer in iTrain
Citaat van: brund55 op maandag 04 februari 2019, 11:54:42
Het lijkt er op dat je i-Train uitgang opgeblazen is.

Sinds wanneer heeft iTrain een uitgang die je kunt opblazen. iTrain is de software op je PC of MAC.

Groetjes
Re: Treinen rijden niet meer in iTrain
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Treinen rijden niet meer in iTrain
Ach jee, te kort door de bocht gegaan  :mrgreen: Correctie: de door iTrain aangestuurde centrale * heeft waarschijnlijk een opgeblazen uitgang.

* Hierbij ga ik ervan uit dat de aangestuurde centrale niet de MS2 is. Is die aanname niet juist, dan gaat uiteraard mijn bovenstaande veronderstelling niet op.
Re: Treinen rijden niet meer in iTrain
Ik denk dat je je Loks in iTrain opnieuw moet toevoegen.
Adresssen kloppen niet meer.
Het zijn toch mfx loks?
Re: Treinen rijden niet meer in iTrain
Citaat van: brund55 op maandag 04 februari 2019, 14:12:55

....... Is die aanname miet juist, dan gaat uiteraard mijn bovenstaande veronderstelling niet op.


Pffffff....... je aanname doet me denken aan die Zweedse chef uit de Muppetshow. :D

@Rob: MFX aanmelding zit je -zoals bij velen- in de weg.
Re: Treinen rijden niet meer in iTrain
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Treinen rijden niet meer in iTrain
 @citaat Bedankt Waldorf of is het Statler ?  :D
Re: Treinen rijden niet meer in iTrain
Lid sinds: 2017

We kennen ons geluk pas als het voorbij is

offline
Re: Treinen rijden niet meer in iTrain
Wissels en terugmelders werken nog steeds. Er staat nog steeds spanning op de baan. uitsluitend de treinen reageren niet meer. Ik denk inderdaad dat de adressen van de loc decoders zijn ontregeld. Merkwaardig. Ik zal een programmeerspoor aanleggen en de loc's via MS2 opnieuw in iTrain invoeren. Dank voor alle hulp.

Rob