Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Sporen en brug voorzien van stroom Fleischmann draaischijf 6652

Gestart door AlbertG zondag 03 februari 2019, 16:10:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Sporen en brug voorzien van stroom Fleischmann draaischijf 6652
Ik heb 9 sporen aangesloten op deze draaischijf en elk spoor afzonderlijk van stroom voorzien en de brug zelf ook via de gele en witte draad.
Als de brug nu ronddraait hoor zo af een toe het geluid van kortsluiting als de brug een spoor passeert.
Ik weet zeker dat ik nergens de aansluiting van de middenrail en de spoorstaaf heb verwisseld, maar die kortsluiting klopt niet.
Ik gebruik de draaischijfdecoder TT-Dec van LDT.
Het mooiste zou zijn als de brug stroomloos is als deze draait, maar de decoder kent deze mogelijkheid niet.

Hoe kan ik dit oplossen?

Albert.
Re: Sporen en brug voorzien van stroom Fleischmann draaischijf 6652
als je de brug op 1 van de 9 sporen laat stoppen en een trein rijd vanaf dat spoor op de brug of andersom....ook dan kortsluiting ?

Re: Sporen en brug voorzien van stroom Fleischmann draaischijf 6652
Nee, op en af rijden gaat prima. Het treedt alleen op bij het draaien.

Albert.
Re: Sporen en brug voorzien van stroom Fleischmann draaischijf 6652
zit er op de draaibrug nog de lipjes voor de stroomvoorziening? 
Re: Sporen en brug voorzien van stroom Fleischmann draaischijf 6652
Bedoel je de lipjes aan het eind van de brug aan beide kanten? Ja die zitten er nog op. Ik heb nergens gelezen dat ik die er af zou moeten halen.

Albert.
Re: Sporen en brug voorzien van stroom Fleischmann draaischijf 6652
Die lipjes hoeven er niet af, tenzij je van de brug ook terugmelding wilt hebben (brug bezet en/of positie bereikt) Dan moeten ze er wel af.

Cees
Re: Sporen en brug voorzien van stroom Fleischmann draaischijf 6652
Over de lipjes heb ik geïsoleerd met krimpkous dit werk goed.

Fred
Re: Sporen en brug voorzien van stroom Fleischmann draaischijf 6652
Citaat van: AlbertG op zondag 03 februari 2019, 21:33:51

Bedoel je de lipjes aan het eind van de brug aan beide kanten? Ja die zitten er nog op. Ik heb nergens gelezen dat ik die er af zou moeten halen.


Toch maar doen, weg er mee. In digitaal bedrijf hebben ze geen functie meer.


Bron: Digital-Bahn
Re: Sporen en brug voorzien van stroom Fleischmann draaischijf 6652
Bedankt voor de reacties. Ik ga de lipjes verwijderen of isoleren met krimpkous. Ik houd jullie op de hoogte van het resultaat.

Albert.