Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Analoge / digitale blokbeveiliging aansturing Faller Car System 190130

Gestart door Wheels zondag 03 februari 2019, 11:47:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Analoge / digitale blokbeveiliging aansturing Faller Car System 190130
Analoge / digitale blokbeveiliging aansturing Faller Car System 190130

Met behulp van een analoog bloksysteem en ondersteuning van iTrain:
- Reedcontacten in het wegdek geven signaal door aan een bi stabiel relais. De reedcontacten waren oorspronkelijk bedoeld voor inbraakbeveiliging ramen en deuren en nagenoeg dezelfde afmetingen hebben als de originele FCS exemplaren alleen vele malen goedkoper.
- Bi stabiel relais geeft signaal (bezetmelding) door aan de Viessmann 5217.
- De Viessmann 5217 geeft signaal door aan iTrain.
- In iTrain apart FCS tabblad aangemaakt met een wegenplan.
- iTrain geeft signaal door aan een Viessmann 5213 (schakeldecoder) die vervolgens de elektromagneet (doorsnede 2cm, tbv deuren) in het blok achter het bezet blok activeert.
- Met behulp van extra magneten onder de FCS brandweerwagen worden wissels (servo in het wegdek) door tussenkomst van iTrain geactiveerd en slaat het FCS voertuig af naar de brand.
- In iTrain acties aangemaakt dat zodra een brandweerwagen voor het brandend gebouw aankomt een sirene afgaat, de wissel weer teruggezet wordt etc etc en vervolgens na een vast ingestelde tijd de brandweerwagen weer vertrekt.
- Indien de verkeerslichten op rood staan worden de elektromagneten geactiveerd en stopt een voertuig voor het verkeerslicht.


Gr Matje


Re: Analoge / digitale blokbeveiliging aansturing Faller Car System 190130
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Analoge / digitale blokbeveiliging aansturing Faller Car System 190130
Jessus, wat een rook ! Kijkt wel de brand in de speelgoedwinkel in het dorp, 50 jaar geleden.
Smeulende HAG-treintjes, en zo  8o