Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Led en weerstand houdertje

Gestart door Erwin zondag 03 februari 2019, 10:48:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Led en weerstand houdertje
Hallo,

Ik zocht iets om makkelijk een ledje en weerstand te kunnen wisselen.
En dit is het geworden. Misschien was het al lang bekend  8o maar ik heb er dit van gemaakt want ik kon zelf niks vinden.

Misschien heeft iemand er wat aan.
Re: Led en weerstand houdertje
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Led en weerstand houdertje
Aparte oplossing, als je dit voor testdoeleinden gebruikt, kan je beter een breadbord kopen.
Voor meer info daarover zie: https://learn.sparkfun.com/tutorials/how-to-use-a-breadboard/all
Re: Led en weerstand houdertje
Het is niet voor een test maar voor in de huisjes. Ik had bij sommige dat ik het ledje te fel vond en moest toen weer een ander weerstandje er tussen solderen. Het gebeurde een keer dat ik niet aan het opletten was en er een verkeerd weerstandje tussen zetten toen was het ledje weer stuk. En zo doende kwam ik hier op.

Een breadbordje gebruik ik ook vaak die zijn inderdaad ideaal. Maar dat is zo onhandig voor in een huisje  :D
Re: Led en weerstand houdertje
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Led en weerstand houdertje
Ieder z'n ding dan, ik zou het dan toch solderen (van mijn part na het testen met dit dingetje). Na 1x de weerstand kiezen, weet je tenslotte welke weerstand je nodig hebt voor dat huisje.