Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Botsauto's

Gestart door Henk.HO zaterdag 02 februari 2019, 19:07:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Botsauto's
Henk.HO
gast

Botsauto's
Dit heb ik gemaakt
Ik krijg het niet hier geupload, dus ik heb het via youtube moeten doen.

Re: Botsauto's
Ben den Hollander
gast

Re: Botsauto's
Lol Henk. :D
Re: Botsauto's
Lid sinds: 2011

offline
Re: Botsauto's
Prachtig! Proficiat !
Re: Botsauto's
marcel
gast

Re: Botsauto's
Grappig zeg. Leuk idee.
Re: Botsauto's
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Botsauto's
Dag Henk.

Indrukwekkende zelfbouw :thumbup:  :thumbup:  :thumbup: kun je wat vertellen of laten
zien aan de hand van foto's, wat voor techniek er achter schuil gaat?

Groeten,

Erik.
Re: Botsauto's
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Re: Botsauto's
Mooi project en resultaat.

Sluit  me aan bij de vraag van Erik, zeer benieuwd naar bouwverslag.

Gr Matje
Re: Botsauto's
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Botsauto's
 @citaat Ben ook benieuwd, hoe je dit fraais gebakken hebt  :P
Re: Botsauto's
Henk.HO
gast

Re: Botsauto's
Hallo allemaal,

Wat een enthousiaste reacties,erg leuk!!!
Jullie willen weten waarom ik dit gemaakt hebt;Ik had de Faller botsauto's gezien die alleen maar in de rondte reden,zonder verlichting in de auto's.
Ik had op mijn baan een beperkte vrije ruimte waardoor ik deze afmeting gemaakt heb.
Het probleem om aan botsauto's te komen was ook een struikelblok tot dat ik bij de kringloopwinkel deze Walt Disney auto's zag liggen.
Op het filmpje kun je nog zien hoe ze er origeneel uit hebben gezien,ik heb het dak eraf gezaagd en de rest met de hand op maat gevijld.
Aan de achterzijde heb ik een gaatje geboord voor de stroomvoorziening van de auto's dat is een 2mm messing pijpje waardoor het stroomdraadje gaat voor de verlichting van de auto's
De auto's rijden op een koper plaatje ook voor de stroom,en aan de onderzijde van de auto's zit een metalen stripje van 3 mm breed over de hele lengte van de auto
De verlichting is gemaakt dmv een lichtsnoertje met kleine ledjes die je bv bij de Action koopt.
De achterzijde maak ik gewoon met rode nagel lak,het netwerk erboven was even een probleem maar daar had ik gauw een oplossing voor gevonden; bij Action verkopen ze prachtige prullenbakken met dit gaas!
Dit heb ik uitgeknipt op maat en omgezet tussen twee latjes,want het moet wel zuiver vlak wezen,vandaar dat het omgezet is.
Op de hoeken heb ik draadstang van m4 gebruikt dat is nodig om te hoogte in te stellen van de aandrijving van de magneten die aan de onderkant de wagentjes meenemen.
De aandrijving bestaat uit tandwielen,en een kunststof ketting ,en twee motoren,eentje draait linksom en de andere rechtsom,en op de kunststof ketting zijn magneetjes aangebracht en de motortjes zijn natuurlijk weer van Ali Express die ik overal voor gebruik.
Jullie begrijpen natuurlijk dat het nog niet helemaal klaar is maar het moet eerst 100% werken voordat ik het afmaak.
Re: Botsauto's
danny84
gast

Re: Botsauto's
Henk vaksjaak, echt een mooi project is ook goed gelukt, ben benieuwd naar de rest hoe je dat  gaat maken ombouw enzo