Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Onbekende loc decoder

Gestart door MCN vrijdag 01 februari 2019, 23:40:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Onbekende loc decoder
Lid sinds: 2006

offline
Onbekende loc decoder
Hallo allemaal,

Ben bezig met een testbaan met een Intellibox aangesloten.
Heb een tijd geleden een Marklin stoomloc over genomen die omgebouwd is naar digitaal.
Helaas kan ik geen adres vinden. Via de intellibox laten zoeken op het programeerspoor en dan wordt nr 3 gevonden maar als ik hem op de baan zet en loc nr 3 selecteert gebeurt er niets.
Weet misschien iemand welke type decoder dit is:



Re: Onbekende loc decoder
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Onbekende loc decoder
Re: Onbekende loc decoder
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Onbekende loc decoder
Qua rij-eigenschappen zo een beetje gelijk aan de C80.
Is een FX instapdecoder met 14 rij-stappen en werkt alleen redelijk samen met een 5-polige motor uit bijbehorende set.

Kijk verder even of koolborstels zijn geplaatst en schoon zijn, en of de motor/rotor wil draaien. Olie kan verhard zijn.

mvg  Marcel
Re: Onbekende loc decoder
Lid sinds: 2006

offline
Re: Onbekende loc decoder
Citaat van: brund55 op zaterdag 02 februari 2019, 00:01:06
Het is een Märklin 60760 decoder zie https://moba-hgh.de/modellbahn/digital/decoder/fuer-lokomotiven/maerklin/pic/standard/645-maerklin-decoder-familie-pic
Dank je wel! Kan ik verder ermee lopen rotzooien  :D

Citaat van: loc1200 op zaterdag 02 februari 2019, 01:17:13
Qua rij-eigenschappen zo een beetje gelijk aan de C80.
Is een FX instapdecoder met 14 rij-stappen en werkt alleen redelijk samen met een 5-polige motor uit bijbehorende set.

Kijk verder even of koolborstels zijn geplaatst en schoon zijn, en of de motor/rotor wil draaien. Olie kan verhard zijn.

mvg  Marcel

Goede tip, bij het opzoeken naar het adres rijdt het wel een klein stukje maar zal er eens goed naar kijken!
Re: Onbekende loc decoder
Lid sinds: 2006

offline
Re: Onbekende loc decoder
Heb het probleem gevonden!!
Als ik het juiste adres gekozen had, gaf de Intellibox voor het adres een D aan.
Geen idee waarom dus toch maar eens heel goed de handleiding lezen en toen zag ik het betekend dat er DCC is geselecteerd.
Waarschijnlijk omdat een andere loc met hetzelfde adres een keer op de baan heeft gestaan met een DCC protocol.
In de handleiding stond hoe ik het kon veranderen (terwijl ik dacht dat zoiets automatisch ging...leermomentje dus!)
Snel gewijzigd en jawel, hij rijdt nu netjes rond.
Re: Onbekende loc decoder
Lid sinds: 2016

offline
Re: Onbekende loc decoder
Het wordt helemaal leuk als er een MM én een DCC loc met hetzelfde adres zijn, verbaasde me toen dat voor de eerste keer gebeurde :p
Re: Onbekende loc decoder
Lid sinds: 2006

offline
Re: Onbekende loc decoder
Ben benieuwd, ga ik het van de week eens proberen.
Al denk ik dat het bij een Intellibox wel meevalt omdat daar wel het verschil wordt gemaakt tussen MM en DCC anders had deze loc wel meteen gereden  :D